Wow...wat een waanzinnige thread. Ik denk dat VEEL mensen het simpele principe van vraag en aanbod niet lijken te begrijpen. Is de S1000RR net zo capabel als een M1000RR...NATUURLIJK IS DAT ZO. Dat valt niet te ontkennen. Als je een motorfiets wilt kopen en deze vervolgens wilt aanpassen om de absolute piek in prestaties te krijgen, de garantie aan je laars te lappen en gewoon een speciaal gebouwde snelheidsmachine te hebben...dan ja, moet je ABSOLUUT de S1k kopen. MAAR onthoud dat er 100 andere jongens in elke motorstad zijn die precies hetzelfde doen. Als je iets wilt dat zelfs MAAR VERRE WEG exclusief is, zul je daar extra voor moeten betalen. De M1kRR zul je absoluut NIET vaak zien, aangezien de dealerallocaties er simpelweg niet zijn. Toen ik mijn M1kRR kocht, had mijn dealer er 2 op de vloer staan, maar een ervan was al gekocht door iemand die 4 staten van mij vandaan woont in de eerste week nadat hij arriveerde, aangezien zijn lokale dealer ze al had verkocht of er simpelweg geen had gekregen. Ik heb de volle prijs voor de mijne betaald, geen geritsel en gedraai, ze zouden zelfs geen inruil toestaan (ik probeerde een Ducati Streetfighter SP in te ruilen en ze weigerden, met de mededeling dat de motorfiets binnen 5 dagen voor de volle prijs zou worden verkocht, geen inruil...als ik hem kocht, geweldig, zo niet, dan zouden ze hem aan de volgende man verkopen...dat is vraag en aanbod). Als ik een S1kRR wilde, hadden ze elke kleur, ze hadden er 4 op de vloer en minstens een dozijn meer in kratten in het magazijn. JA, de M1k MOET meer kosten.
Afgelopen weekend hadden we onze lokale cars and coffee...we hadden ongeveer 100-125 motorfietsen die kwamen opdagen, minstens een dozijn S1kRR's...niemand keek er echt naar...maar ik had 10-12 mensen die de hele tijd letterlijk om mijn motorfiets stonden toen ik hem daar geparkeerd had, mensen die er de hele dag foto's van maakten. Heb ik te veel betaald voor de M1kRR als ik alleen maar probeerde de snelste motorfiets te kopen die ik kon bouwen...NATUURLIJK WEL....maar daar gaat het niet alleen om bij motorrijden. Ik heb VEEL MEER geld in mijn Harley Roadglide gestoken met een ingebouwde motor, ohlins-vering, custom wielen, enz. dan ik ooit in de BMW zal steken en hij zal NOOIT sneller zijn dan ELKE BMW....maar ik kan garanderen dat elke motorrijder die erop rijdt, het zal waarderen. Zo niet, dan ben je gewoon onwetend.
Is een S1k met 10-15 duizend dollar geïnvesteerd in prestatieonderdelen sneller dan een M1k uit de fabriek...JA, dat is zo. Maar als we ze allebei op een parkeerplaats zouden parkeren en 100 mensen zouden vragen welke motorfiets ze liever zouden hebben...99 van de 100 zouden de M1k kiezen...dat weet je, dat weet ik, dat weten we allemaal...waarom...omdat hij UNIEK is en je er niet elke dag 10 op de weg zult zien. Dat is de WAARHEID... Ik kan een Chevy Chevette nemen en er een 9 seconden dragracer van maken...maar er is geen persoon op de planeet die hem voor welke prijs dan ook zou verkiezen boven de Chevy Corvette, en ongeacht hoe langzamer hij is dan de Chevette. Hoe snel je je S1kRR ook maakt, het zal NOOIT een M1k worden, je kunt mensen vertellen wat je wilt over hoe veel beter je hem hebt gemaakt dan de M, het zal NOOIT een zeldzame motorfiets worden.
Begin er niet eens over wat er over 5 - 7 jaar gebeurt als je een S1k verkoopt in vergelijking met het verkopen van een M1k....ongeacht hoeveel je in de S1k steekt....