BMW S1000RR Forum banner
41 - 60 of 67 Posts
Ik heb de Air Vest teruggestuurd naar de afzender. Het kostte me uiteindelijk $82,00 omdat ze niet betalen voor retourzending, tenzij het een defect artikel is.
Nu kijk ik naar Hit Air Vest.
Ik heb mijn Hit Air MLV-P zaterdag gebruikt. Het werkte geweldig. Het is de ouderwetse, low-tech vest zonder toeters en bellen. Ik kwam uit het ongeluk met alleen wat wrijving op mijn rechterknie en zeer kleine schaafplekken op mijn ellebogen.

Image

Behalve dat hij schoongemaakt moet worden, hoef ik alleen maar een nieuwe CO2-patroon te installeren. En ik ben klaar om te gaan.

...behalve dan een paar krassen op de motorfiets wegpoetsen.

Image

Chris

Had nog nooit van Hit-Air gehoord. Blij te horen dat ze werkten. Ik ben geen fan van de harnasvesten, ik ben er vrij zeker van dat ik hem per ongeluk zou activeren...
Dat zal je niet. Ik weet niet wat het krachtniveau moet zijn om de CO2-patroon te laten knappen, maar hij is nog nooit afgegaan door simpelweg te vergeten en weg te lopen. Ik heb het een paar keer gedaan en ben gewoon even gestopt.

Ik vind de bedekking over de nek en het sleutelbeen aan de bovenkant en over het stuitbeen aan de onderkant prettig. Die delen zitten weggestopt tot hij zich ontvouwt. De borst- en rugbuizen zijn hetzelfde. Het is alsof je een zware veiligheidsvest over je jas draagt.

Hit-Air bestaat al een tijdje. Ze doen gewoon niet zoveel reclame als Helite. En beiden zijn begonnen met het leveren van airbagvesten voor de paardensport. Herinnert u zich Christopher Reeve (alias Superman), die verlamd raakte na een val van zijn paard?

Chris

Ik heb de TA5 en TA10. Ik heb de TA7 niet, maar ik heb er wel onderzoek naar gedaan.

IMHO is de TA10 de beste optie. Het heeft heupbescherming, wat de anderen niet hebben. Ik denk dat dat belangrijk is als je een lowside krijgt. Het is ook veel gemakkelijker om in leer te komen met de TA10 vanwege de lange mouwen, fietsshorts en kortere rugbeschermer. Dat gezegd hebbende, de TA10 is verre van perfect en kan enorm worden verbeterd. Het is warm, de rits is waardeloos, de riem houdt niet goed, de software is glitchy, het materiaal is twijfelachtig... Ik kan zo wel even doorgaan. Maar vanuit mijn perspectief wil ik alle bescherming en dekking die ik kan krijgen. Het vermijden van letsel en ziekenhuisrekeningen is van het grootste belang.

Ik heb de TA5 en TA10. Ik heb de TA7 niet, maar ik heb er wel onderzoek naar gedaan.

IMHO, de TA10 is de beste optie. Hij heeft heupbescherming, wat de anderen niet hebben. Ik denk dat dat belangrijk is als je een lowside maakt. Het is ook veel gemakkelijker om in leer te stappen met de TA10 vanwege de lange mouwen, fietsshorts en kortere rugbeschermer. Dat gezegd hebbende, de TA10 is verre van perfect en kan enorm verbeterd worden. Hij is warm, de rits is waardeloos, de riem houdt niet goed, de software is glitchy, het materiaal is twijfelachtig... Ik kan zo wel doorgaan. Maar vanuit mijn perspectief wil ik alle bescherming en dekking die ik kan krijgen. Het vermijden van letsel en ziekenhuisrekeningen is van het grootste belang.
@JFlo Je hebt iets belangrijks ontdekt dat de meeste mensen missen.

Als je naar die foto kijkt van mij die de grond raakt...wat raakt als eerste? Mijn heupen en stuitbeen. FWIW, dat is de ouderwetse tethered stijl airbag vest en hij had geen probleem met opblazen voordat ik de grond raakte.

Image

Die "dash" cam neemt op met 30 fps. Na de impact zijn er vier frames opgenomen. De bovenstaande. Eén van het vuil, en twee van de lucht. Dat was een heftige val. En toch werd het tethered airbag vest ingezet voordat ik de grond raakte.

Chris

Hallo,

4 weken geleden kocht ik een A* TechAir 7x. Sindsdien draag ik hem en heb ik er ongeveer 2000 km mee gereden - hij voelt comfortabel aan en geeft me vertrouwen, hoewel ik niet meer rijd zoals toen ik in de twintig was. Van de 4 weken was 2 weken mijn vakantieperiode, toen het vest in de "slaapstand" stond. Voordat ik op vakantie ging, heb ik hem volledig opgeladen, na 2 weken kon ik hem maar 2 uur gebruiken en toen was hij leeg, de batterij was volledig leeg. Interessant genoeg gaf hij na 2 weken - volgens de leds - de status "volledig opgeladen" aan, maar tijdens mijn rit moest ik een pauze nemen en toen ik de slagen weer aansloot, gingen de leds niet eens aan - het was pas 2 uur na het begin van het rijden. Hij liep dus zo snel leeg van "volledig opgeladen" naar 0 volgens de led-indicatoren. De reden dat ik led-indicatoren zeg in plaats van %, is dat ik me sinds de aankoop niet via de app kan verbinden, dus ik kan de echte % van de batterij niet zien...

Als ik de Techair-app download en probeer me aan te melden, krijg ik continu "Foutcode 39" en kan ik gewoon geen account voor mezelf aanmaken - ik sta in contact met A* via alle beschikbare e-mailadressen, chat, zelfs telefonisch, zonder feedback of oplossing:mad: Op e-mails reageren ze niet, in de chat zeggen ze het gebruikelijke gezwets (opnieuw installeren, antivirus uitschakelen etc. etc.) Telefonisch kreeg ik de suggestie om een prepaid mobiele kaart te gebruiken, omdat ze bij registratie een "premium sms" sturen waarvan de kosten moeten worden afgetrokken en die niet kunnen worden afgetrokken van de maandelijkse abonnementskosten van de mobiele kaart:oops::eek: Ik kocht een prepaid kaart, laadde hem op met 10 EUR, maar het werkte nog steeds niet. Ik probeerde het op 5 verschillende mobiele telefoons, waaronder Samsung S23+ (eigen), Samsung A54 (eigen), Xiaomi, Apple 13, Apple 15 max, geen succes. Dus op dit moment heb ik een vest voor ongeveer 1000 EUR en ik kan er geen verbinding mee maken, geen modi wijzigen, de batterijstatus zien etc. etc... De dealer heeft hem de eerste keer aangesloten en op de straatmodus gezet, dus ik kan hem tenminste op straat gebruiken, maar het is zoooo frustrerend en geeft me geen vertrouwen in A*s en al die anderen.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad? Zo ja, hoe is het opgelost?

Wat zegt de verkoper van wie je het hebt gekocht?
Hij zegt dat hij ook contact heeft opgenomen met A* en dat ze hem vertelden dat ze eraan werken - dit is al 4 weken zo. Vandaag, na de bovenstaande post, heb ik A* direct weer gebeld en gevraagd naar een persoon op een hoger niveau om mijn ticket te escaleren - uiteindelijk zei hij dat ze toegaven dat er een probleem was. Hij zei dat de Google-server de verificatieprocessen heeft gewijzigd zonder de app-ontwikkelaars te informeren - je kunt tegenwoordig ook pop-ups van Google ontvangen zoals "verifieer dat je geen robot bent" - en dit is de reden waarom je sinds 4 weken geen nieuw account kunt aanmaken....hij zei ook dat ze de Techair-app binnen 1-2 weken gaan updaten om deze verificatie te omzeilen en dat het daarna zou moeten werken. Leuk....10 EUR + prepaidkaart was nutteloos, maar dit is peanuts vergeleken met de prijs van het vest:cool: Dus in principe kan niemand tegenwoordig een nieuw account aanmaken vanwege dit probleem, maar ik vraag me af wat het verband is tussen Google-servers op de iPhones die ik heb geprobeerd....alles bij elkaar ben ik er niet zeker van of ik de echte oorzaak al ken.

Er is een terugroepactie, zorg ervoor dat u nieuwe rode canisters krijgt, aangezien de bestaande een groot defect hebben:

Image

• Like
Reactions: Windyrun and yuri82
41 - 60 of 67 Posts