BMW S1000RR Forum banner

Enige gedachten over het nieuwe Tech Air 7 airbagsysteem van Alpinestars?

22K views 66 replies 20 participants last post by  z00  
#1 ·

#8 ·
Welnu, ik kan er niets over zeggen, maar ik heb er net een besteld - zou hier volgende week moeten zijn.
Als update - De mijne staat gepland om morgen te worden bezorgd! Ik zal wat info geven als ik het heb.

#3 ·
Hopelijk heeft Alpin* geleerd van hun fouten met Tech Air 10. Tech Air 7 lijkt de beste aspecten van 5 & 10 te hebben. Ik wacht op een paar recensies, het is net uitgebracht. Op zoek naar een voor op straat.

#6 ·
Tech air 7 is de juiste keuze. Het zit lager op de rug, dus in/uit pak/jas veel gemakkelijker dan TA 5. TA7 heeft ook door de gebruiker te onderhouden cartridges, maakt het verschil.

Als de TA7-software solide is, zal Alpine* een hit hebben. Het ziet ernaar uit dat TA7 enkele van de perforatieproblemen in TA5 heeft opgelost, maar het zal waarschijnlijk nog steeds te warm zijn in de zomer vanwege de solide plastic airbag-blokkering van de luchtstroom, tenzij deze zeer smal is verpakt, zet drastisch uit tijdens de inzet.

#11 ·
Ik draag een Dianese pak maat 54 en ik draag ook de rugbeschermer eronder. Ik ben van plan om een maat large te bestellen voor de tech 7 volgens de maattabel op de Alpinestars website. Dus ik heb wat extra ruimte onder het pak als ik de rugbeschermer niet draag. Als iemand deze set-up gebruikt, laat me dan weten hoe het voelt. Bedankt

#13 ·
De TA 7 heeft al een rugbeschermer, waarom zou je er nog een eronder dragen? Het is een vervanging voor de TA5, die ook zijn eigen beschermer heeft.

• Like
Reactions: Topaz
#16 ·
De Tech-Air 7X arriveerde zaterdag zoals gepland.

Belangrijke opmerking - Wanneer je hem ontvangt, is de batterij niet aangesloten, dus je moet de achterkant openen en de batterij aansluiten - Simpel - Eén stekker en hij past maar op één manier.

De mijne was voor ongeveer 75% opgeladen, maar voltooide de rest van de lading vrij snel (ik heb geen tijd omdat ik niet oplette).

Direct verbonden met de app - Firmware was al up-to-date - Ik heb hem van Race naar Street veranderd. De update was snel en vlekkeloos.

Een paar keer op straat gereden en het voelt goed aan. Hoewel hij uiteindelijk langer is aan de achterkant dan de Race, lijkt hij minder opvallend omdat hij dunner is. Ik heb mijn Race niet uit mijn leren pak gehaald, maar de 7X lijkt dunner te zijn in het gebied van de rugbeschermer.

Belangrijk voor velen - Als je grotere biceps hebt, zal de arm STRAK aanvoelen - Ik heb wat dunne armen en ik kan wat druk voelen.

Het goede nieuws.... Helemaal geen problemen, in tegenstelling tot de TA10 die ik had en heb teruggestuurd.

Dit is een blijvertje - Als iemand een gebruikte TA Race wil kopen voor een redelijke prijs, laat het me dan weten - ik bestel misschien nog een 7X.

• Like
Reactions: Windyrun
#26 · (Edited by Moderator)
FWIW - Ik heb de nieuwe Tech Air 7 gekocht en ontvangen. Heb hem alleen gepast, maar hij zat echt goed en paste heel goed in het pak. Toen ik mijn pak met de Tech Air 7 erin aantrok, voelde het ook geweldig aan - ik merkte er eigenlijk niets van. Het enige is dat bij het uittrekken het elastiek rond de uiteinden van de mouwen strak zit om mijn biceps en losliet van het klittenband in het pak. Geen probleem, want ik kon de klittenbandpatches gewoon weer vastmaken. Ik ga het uitproberen op de motor en hopelijk alleen maar goede dingen.

#28 ·
Ik heb ook de Tech Air 5 en ben het ermee eens dat het warmer is dan ik zou willen. De stof is enigszins dicht geweven. In de zomer draag ik liever een Helite-vest vanwege de naar mijn mening betere luchtstroom - het lijkt koeler.

De stof van de Tech Air 7 is veel opener mesh dan de Tech Air 5. Omdat het echter opener mesh is, kun je meer van de airbag zien en is het duidelijk dat de airbag je hele borst en je hele rug bedekt en zich verder naar beneden uitstrekt dan bij de Tech Air 5. Ik zeg dit omdat de airbag uiteraard geen luchtstroom zal genereren. Er is ook een dikke, comfortabele pad (hoewel met grote perforaties) op de rug van de Tech Air 7 om de harde delen van het airbagsysteem van je rug te houden en dit zal waarschijnlijk warm zijn.

Ik zal feedback geven over hoe warm de Tech Air 7 lijkt als het stopt met regenen (lol) en ik ermee kan rijden. Merk echter op dat ik het in een racepak heb geĂŻnstalleerd, dus het zal niet hetzelfde zijn als in een mesh-jack.

#33 ·
Ik heb de Tech Air 5, die net zijn werk heeft gedaan, dankzij een verdwaalde hert. Het werkte geweldig en ik ben een groot voorstander van deze technologie. De Tech Air 7 ziet eruit als een solide verbetering en ik zou niet aarzelen om er een te nemen als ik de Air 5 niet had. Ik wacht nu om de Air 5 opnieuw te laten verpakken, wat echter een duidelijk minpunt is.