Ga naar deze opmerking voor de doe-het-zelf-reparatie
Ik ben lid geworden van de huilende weep hole-menigte met mijn 2021 S1000RR @ 6000 mijl.
Ik zal proberen kort te zijn, maar hier is mijn tijdlijn en dan een paar vragen:
Na veel over het probleem te hebben gelezen, ben ik van plan om mijn dichtstbijzijnde dealer (4 uur rijden) te bellen en de planning van de motorfiets te bespreken. Ik zou het niet erg vinden om het zelf aan te pakken, omdat de kosten voor mij minder een probleem zijn dan de stress om mijn motorfiets lange tijd in een werkplaats te laten staan. Maar afgezien van die uitdaging, een paar vragen...
Ik ben lid geworden van de huilende weep hole-menigte met mijn 2021 S1000RR @ 6000 mijl.
Ik zal proberen kort te zijn, maar hier is mijn tijdlijn en dan een paar vragen:
- Bij 2000 mijl heb ik mijn uitlaat geüpgraded en merkte ik dat mijn koelvloeistof bijna op de lage lijn stond terwijl de panelen eraf waren. Ik heb nooit een lek gezien en alles eronder was op dat moment droog, dus ik schreef het eerlijk gezegd toe aan de dealer die me een minimale hoeveelheid koelvloeistof gaf toen ik hem nieuw kocht. Ik vulde het bij, alles leek in orde.
- Bij 6000 mijl merkte ik de eerste druppel koelvloeistof op mijn garagevloer na een rit. Ik merkte dat het uit het weep hole kwam, maar had het probleem nog niet onderzocht, dus ging ik er gewoon van uit dat het een normale ontluchting was. Ik dacht misschien dat het er niet van hield toen ik het bijvulde bij 2000 en dat het het eruit boerde of zoiets. De reservoir geeft op dit moment precies het midden aan tussen max en min. Dus nogmaals, ik dacht er niet echt veel over na.
- Toen merkte ik na een rit dit weekend nog een paar druppels op de vloer en een kleine maar veel duidelijkere druppel uit het weep hole. Ik maak het schoon en het druppelt niet als het staat. Alleen na een rit.
Na veel over het probleem te hebben gelezen, ben ik van plan om mijn dichtstbijzijnde dealer (4 uur rijden) te bellen en de planning van de motorfiets te bespreken. Ik zou het niet erg vinden om het zelf aan te pakken, omdat de kosten voor mij minder een probleem zijn dan de stress om mijn motorfiets lange tijd in een werkplaats te laten staan. Maar afgezien van die uitdaging, een paar vragen...
- Ik begrijp dat dit waarschijnlijk een afdichting is op de pompas of behuizing die koelvloeistof lekt. Hoe komt de koelvloeistof precies van de lekkage naar het weep hole? Is er een soort lege ruimte tussen de pomphuizing en de buitenwand van de carterpan? Mijn motorfiets is te nieuw om in te springen en de carterpan te verwijderen om even te kijken, vooral als hij toch al naar de dealer gaat. Ik ben gewoon heel benieuwd wat er binnenin gebeurt. Wat is het pad van de lekkage van bron naar weep hole? Ik heb de weep hole-assemblage op het BMW-onderdelendiagram gezien, maar het is gewoon niet logisch voor mij.
- Hoe erg is dit probleem? Ik neem aan dat mijn motorfiets aan de grond staat totdat ik het probleem kan oplossen. Maar ik ga altijd uit van het ergste! Omdat ik niet genoeg weet over hoe de lekkende vloeistof precies kan reizen, ga ik ervan uit dat het ergste risico de mogelijkheid is van kruisbesmetting van olie en koelvloeistof. Ik heb veel, veel berichten gelezen van verschillende generaties modellen van BMW en andere motoren, zelfs auto's, die dit probleem al tientallen jaren hebben. In de meeste gevallen blijven mensen met hun voertuig rijden/rijden totdat een reparatie kan worden gepland. Kan ik op mijn motorfiets rijden voordat dit is opgelost of is het beter om hem te parkeren? Het is duidelijk geen groot lek, want het zijn maar een paar druppels na de rit en dan komt er niets meer uit. Maar... het is nog steeds een lek, dus ik ben bezorgd dat ik de dingen erger maak.