BMW S1000RR Forum banner

2021 S1000RR Wyciek płynu chłodniczego z otworu spustowego, co tak naprawdę dzieje się w środku?

3 reading
23K views 55 replies 13 participants last post by  bennymx  
#1 · (Edited)
Przejdź do tego komentarza, aby uzyskać naprawę DIY

Dołączyłem do płaczącego tłumu z otworem spustowym w moim S1000RR z 2021 roku przy przebiegu 6000 mil.

Postaram się być krótki, ale oto moja oś czasu, a następnie kilka pytań:

  • Przy przebiegu 2000 mil ulepszyłem swój wydech i zauważyłem, że gdy panele były zdjęte, mój płyn chłodzący był blisko dolnej linii. Nigdy nie widziałem wycieku i wszystko pod spodem było w tym czasie suche, więc szczerze mówiąc, przypisałem to dealerowi, który dał mi minimalną ilość płynu chłodzącego, gdy był nowy. Dolałem go, wszystko wydawało się w porządku.

  • Przy przebiegu 6000 mil zauważyłem pierwszą kroplę płynu chłodzącego na podłodze mojego garażu po jeździe. Zauważyłem, że wydobywa się z otworu spustowego, ale nie zbadałem jeszcze tego problemu, więc po prostu założyłem, że jest to normalny odpowietrznik. Pomyślałem, że może nie spodobało mu się, kiedy uzupełniłem go przy przebiegu 2000 mil i wypluł go lub coś w tym stylu. Zbiornik pokazuje dokładnie środek między max i min w tym czasie. Więc znowu, tak naprawdę nie myślałem o tym wiele.

  • Następnie po jeździe w ten weekend zauważyłem kilka kolejnych kropli na podłodze i małą, ale znacznie bardziej oczywistą kroplę z otworu spustowego. Czyszczę go i nie kapie podczas stania. Tylko po jeździe.

Po przeczytaniu wielu informacji na ten temat planuję zadzwonić do najbliższego dealera (4 godziny drogi) i omówić zaplanowanie wizyty motocykla. Nie miałbym nic przeciwko zajęciu się tym samemu, ponieważ koszt jest dla mnie mniejszym problemem w porównaniu ze stresem związanym z pozostawieniem mojego motocykla w warsztacie na długi czas. Ale pomijając to wyzwanie, kilka pytań...

  • Rozumiem, że jest to prawdopodobnie uszczelka na wale pompy lub obudowie, która przecieka płyn chłodzący. Jak dokładnie płyn chłodzący dostaje się z wycieku do otworu spustowego? Czy istnieje jakaś pusta przestrzeń między obudową pompy a zewnętrzną ścianą miski olejowej? Mój motocykl jest za nowy, żebym mógł wskoczyć i zdjąć miskę olejową tylko po to, żeby zajrzeć, zwłaszcza jeśli i tak może trafić do dealera. Po prostu naprawdę jestem ciekaw, co dzieje się w środku. Jaka jest droga przemieszczania się wycieku ze źródła do otworu spustowego? Widziałem zespół otworu spustowego na schemacie części BMW, ale to po prostu nie ma dla mnie sensu.

  • Jak poważny jest ten problem? Założę, że mój motocykl jest uziemiony, dopóki nie rozwiążę problemu. Ale zawsze zakładam najgorsze! Ponieważ nie wiem wystarczająco dużo o tym, jak dokładnie może przemieszczać się wyciekający płyn, zakładam, że najgorszym ryzykiem jest możliwość zanieczyszczenia oleju i płynu chłodzącego. Przeczytałem wiele postów różnych generacji modeli BMW i innych motocykli, a nawet samochodów, które mają ten problem od dziesięcioleci. W większości przypadków ludzie nadal jeżdżą/jeżdżą swoim pojazdem do czasu zaplanowania naprawy. Czy mogę jeździć moim motocyklem, zanim to zostanie naprawione, czy lepiej go zaparkować? Oczywiście nie jest to duży wyciek, ponieważ to tylko kilka kropli po jeździe, a potem nic więcej nie wychodzi. Ale... to wciąż wyciek, więc obawiam się, że pogorszę sprawę.​
Myślę, że szukam opinii typu "co byś zrobił", oprócz lepszego zrozumienia wewnętrznego działania, które powoduje wyciek. Dzięki!
 
#2 ·
Mój zawiódł, gdy zabrałem motocykl na akcję serwisową napinacza łańcucha rozrządu. Kiedy zaparkowałem go u dealera, pod motocyklem była wyraźna kałuża płynu chłodniczego. Mechanik dealera potwierdził awarię i doradził, aby nie jeździć motocyklem dalej. Powiedział, że istnieje ryzyko zmieszania się oleju i płynu chłodniczego z uszkodzeniem pompy. Zostawiłem więc motocykl u nich, ponieważ nie mieli wszystkich części do naprawy. Motocykl był u nich przez około 3 tygodnie, czekając na część z Niemiec.

Na twoim miejscu nie jeździłbym już tym motocyklem. Nawet jeśli płyn chłodniczy i olej się nie zmieszają, nie wiesz, ile płynu chłodniczego wycieka z tego otworu spustowego. Miejsce, w którym może ucierpieć twoja tylna opona.
 
#3 ·
W przyszłości KAŻDY wyciek płynu chłodzącego stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa. Zwłaszcza jeśli wyciek znajduje się tuż przed tylną oponą. Płyn chłodzący jest bardzo śliski.

Pompa wody olejowej ma uszczelki typu O-ring, które się zużywają. Mierzyłem się z tym 2 razy i miałem okazję wziąć problem w swoje ręce, więc widzę, gdzie występuje/występowała usterka.

Kiedy go odzyskasz, sprawdzaj często olej i wymień go, jeśli wygląda na mętny. Mogą pozostać resztki po serwisie.
 
#4 ·
Patrząc w przyszłość, KAŻDY wyciek płynu chłodzącego stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa. Zwłaszcza jeśli wyciek znajduje się tuż przed tylną oponą. Płyn chłodzący jest bardzo śliski.

Pompa wody olejowej ma uszczelki typu o-ring, które się zużywają. Mając do czynienia z tym 2 razy do tej pory i mając możliwość wzięcia udziału w rozwiązaniu problemu, widzę, gdzie występuje/występowała awaria.

Kiedy go odzyskasz, często sprawdzaj olej i wymień go, jeśli wygląda na mętny. Mogą występować pozostałości po serwisie.
Jedną z rzeczy, których szukam, jest szczegół za twoim drugim akapitem... jeśli sam wykonałeś tę pracę, byłbym naprawdę zainteresowany, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak to wygląda.
 
#5 ·
Po prostu zanieś to do dealera i zleć naprawę.
 
#9 ·
Może będę tego żałować, ale wchodzę w to i robię to sam. Zamówiłem części. Ostatecznie części są tańsze niż koszty podróży, które poniósłbym, aby zabrać motocykl tam i z powrotem na przyczepie, a wszystko to bez wiedzy, czy w ogóle będą walczyć ze mną o gwarancję. Instrukcja serwisowa jest również w drodze, więc przynajmniej będę miał procedurę i specyfikacje momentu obrotowego. Powinno być fajnie i dowiem się więcej o motocyklu. A jeśli to się powtórzy, to tylko kolejna naprawa, a nie "kolejna podróż do dealera".
 
#11 ·
Cóż, jeśli w tym momencie ma to jakieś znaczenie, kiedy mój motocykl był na przeglądzie zgodnie z moim powyższym postem, miałem na nim kolektory Akra. BMW poszło dalej i pokryło naprawę pompy oleju/wody.

Skąd bierzesz instrukcję serwisową? Żaden dealer nie może już zamówić płyty CD i jestem pewien, że wszelkie pozostałe zapasy, które może mieć dealer, są już wyprzedane.
Próbuję szczęścia z jedną z instrukcji sprzedawanych na ebay. Zgłoszę się ponownie, aby powiedzieć, czy są one legalne, czy nie. Ale najwyraźniej będę musiał znaleźć stary zewnętrzny napęd DVD i zdmuchnąć z niego kurz 😆
 
#12 ·
Aktualizacja, odebrałem instrukcję serwisową K67 z eBay. To idealna wersja PDF instrukcji.

Procedura wymiany tej pompy jest dziecinnie prosta. Jeszcze tego nie robiłem, więc łatwo to powiedzieć! Ale szczerze mówiąc, wygląda to dość prosto. Wszystkie części zamówione, nie mogę się doczekać! I zdecydowanie nie mogę się doczekać, żeby nie być bez mojego roweru przez tygodnie/miesiące podczas naszej najlepszej pogody do jazdy (na południu USA... tutaj jest tylko "trochę chłodno")
 
#16 ·
To może potrwać dłużej niż 30 minut. Zależy to od tego, co robi technik.

Przyjrzałem się mojej fakturze za naprawę i technik wykonał kilka obszernych prac przy moim rowerze, aby wymienić pompę oleju/płynu chłodzącego. Postanowił opuścić cały wydech i wydaje się, że zdjął chłodnicę. Dostałem więc kompletną wymianę oleju i filtra oleju oraz nowy płyn chłodzący (0,5 galona). Zauważył również, że 6 z 8 szpilek wydechowych wykręciło się z głowicy podczas demontażu wydechu. Oczyścił szpilki i ponownie wkręcił je w głowicę. Natknąłem się na ten sam problem z jedną ze szpilek wydechowych, kiedy początkowo instalowałem moje kolektory Akra.

Lista części to pompa oleju/płynu chłodzącego, coś, co nazywa się zestawem zasilania olejem, uszczelki kolektora wydechowego, uszczelka korka spustowego, płyn chłodzący, filtr oleju, olej i coś, co nazywa się śrubami ISA (użyto 14).
 
#18 ·
Do wiadomości, w K67 pompa wody znajduje się wewnątrz miski olejowej, więc trzeba sięgnąć do miski, aby ją wymienić. Zrzucenie miski wymaga usunięcia wydechu. Jest to o wiele bardziej skomplikowany proces niż w K46, gdzie pompa wody jest zewnętrzna.
Z moimi kolektorami Akra myślę, że miskę olejową można opuścić bez zdejmowania całego wydechu; tylko rury kolektora. Ale bez wątpienia, jeśli na motocyklu jest standardowy wydech, cały wydech musi zostać zdjęty.
 
#19 ·
Tak, nie wygląda to najgorzej. Zdejmij wydech, zdejmij miskę olejową i powinno być. Instrukcja przewiduje jedynie wymianę uszczelek i nakrętki wału, która zabezpiecza zębatkę. Powinienem móc ponownie użyć reszty, jeśli będę musiał zamówić więcej śrub lub ten "zespół", to to zrobię.

Edycja: i mam również niestandardowy wydech (AR), więc powinien po prostu wysunąć się z tylnej części, a nie całkowicie go demontować.
 
#21 · (Edited)
Ta strona zawiera listę wszystkich możliwych części, ale zgodnie z instrukcją serwisową nie wszystkie muszą być wymieniane.

Instrukcja serwisowa stanowi, że należy wymienić tylko pompę, nakrętkę koła zębatego pompy i wszystkie uszczelki typu O-ring. Podejmuję dodatkowe kroki, aby wymienić wszystkie śruby mocujące pompę i śruby mocujące miskę olejową (są takie same), ale uważam, że dla większości jest to zbędne. Nie wymieniam żadnych innych części ani śrub w tym momencie, ponieważ motocykl ma przejechane zaledwie 6000 mil.
 
#23 ·
Niewielka aktualizacja. W końcu zebrałem wszystkie części (moja wina, że zajęło to tak długo, żeby ustalić, które O-ringi wymienić, ale robię listę przepisów dla przyszłych majsterkowiczów).

Rozpocząłem naprawę w ten weekend i szło mi świetnie. Myślałem, że może nawet skończę.

Wyjąłem nową pompę z małego woreczka z smarem (do tej pory tylko sprawdziłem, czy dotarła, ale jeszcze jej nie wyjąłem z woreczka). Wtedy zauważyłem, że BMW przysłało mi zniszczony kawałek gówna.

Dołączam również kilka zdjęć zza miski olejowej, na wypadek gdyby ktoś był ciekawy, co się tam dzieje. Więcej wkrótce. Czekam tylko na odpowiedź od BMW w sprawie pompy zastępczej dla pompy zastępczej.
 

Attachments

#29 ·
Szybka aktualizacja...

Praca zakończona, motocykl jest z powrotem złożony i odpukać, jak na razie wszystko dobrze po pierwszym weekendzie jazdy. Koniec kapania. Podczas procesu zainstalowałem nawet nowe białe rury płynu chłodzącego. Jeszcze fajniej z owiewkami, bo tylko trochę wystają.
Image
Image


"Instrukcja" dla tego jest w toku. Większość ludzi, na razie przynajmniej, będzie zlecać dealerowi gwarancję na tę naprawę, więc może minąć trochę czasu, zanim będzie naprawdę przydatna. Nie spieszę się z tym i być może zrobię też film.

Ale w międzyczasie chciałem się tym podzielić jako materiałem do przemyśleń, z których wszystkie tylko potwierdzają to, co @bennymx powiedział wcześniej o tym wycieku płynu chłodzącego.

To jest pompa
Image


Obróć ją, a zobaczysz te małe porty, większy port po lewej stronie to pobór oleju, port z o-ringiem po prawej stronie to "wyjście" oleju do silnika.
Mniejszy z małym otworem/kanałem w środku to to, co nazywam "portem odprowadzania wykrywania wycieku płynu chłodzącego", ponieważ to jedyny powód, dla którego tam jest.
Image


Kształt noska poboru oleju i portu spustowego to bardzo wyrafinowany plastik, którego górna strona łączy się z portami wlotowymi i wykrywania wycieków. Dolna strona to nosek poboru oleju i wylot portu wykrywania wycieków (część, którą widać, gdy patrzysz pod swój motocykl).
Image


Tak to wygląda, gdy wszystko jest podłączone
Image


Powód posta to: WTF BMW.

WTF.

Dlaczego tyle trudu, aby zaprojektować ten system wykrywania awarii, zamiast NAPRAWIĆ PROBLEM z pompą. Czy to problem z marką pompy? Czy to problem z produkcją lub instalacją? Prawdopodobnie problem polega na sposobie montażu wału i uszczelnień, ale nie można nawet rozebrać pompy, aby zaobserwować źródło wycieku.

Dlatego po prostu wymieniają całą rzecz.

To głupia i rozczarowująca rzecz, szczerze mówiąc.

Nie mogę się doczekać, aż zrobię to ponownie, ale założę się, że będę musiał, biorąc pod uwagę raporty o awariach w społeczności. Nie ma oficjalnego wezwania do serwisu (o ile wiem), prawdopodobnie dlatego, że obecnie nie ma rozwiązania. Przynajmniej następnym razem pójdzie szybciej.
 
#30 ·
Szybka aktualizacja...

Praca została zakończona, motocykl jest z powrotem złożony i odpukać, jak dotąd wszystko dobrze po pierwszym weekendzie jazdy. Koniec kapania. Podczas procesu zainstalowałem nawet nowe białe rury płynu chłodzącego. Jeszcze fajniej z owiewkami, ponieważ tylko trochę wystają.
View attachment 226209 View attachment 226208

"Instrukcja" dla tego jest w toku. Większość ludzi, przynajmniej na razie, będzie zlecać dealerowi gwarancję na tę naprawę, więc może minąć trochę czasu, zanim będzie naprawdę przydatna. Nie spieszę się z tym i być może zrobię też film.

Ale w międzyczasie chciałem się tym podzielić jako pożywką do przemyśleń, co tylko potwierdza to, co @bennymx powiedział wcześniej o tym wycieku płynu chłodzącego.


To jest pompa
View attachment 226204

Obróć ją, a zobaczysz te małe porty, większy port po lewej stronie to pobór oleju, port o-ringu po prawej stronie to "wyjście" oleju do silnika.
Mniejszy z małym otworem/kanałem w środku to to, co nazywam "portem spustowym wykrywania wycieku płynu chłodzącego", ponieważ tylko z tego powodu tam jest.
View attachment 226205

Kufa poboru oleju i port spustowy to bardzo wyrafinowany plastikowy kształt, którego górna strona łączy się z portami wlotowymi i wykrywania wycieków. Dolna strona to warga poboru oleju i wylot portu wykrywania wycieków (część, którą widać, gdy patrzysz pod swój motocykl).
View attachment 226206

Tak to wygląda, gdy wszystko jest podłączone
View attachment 226207


Powód posta to: WTF BMW.

WTF.

Po co tyle zachodu, żeby zaprojektować ten system wykrywania awarii, zamiast NAPRAWIĆ PROBLEM z pompą. Czy to problem z marką pompy? Czy to problem z produkcją lub instalacją? Prawdopodobnie problem polega na sposobie montażu wału i uszczelnień, ale nie można nawet rozebrać pompy, aby zaobserwować źródło wycieku.

Dlatego po prostu wymieniają całość.

To głupia i rozczarowująca rzecz, żeby być szczerym.

Nie mogę się doczekać, aż znowu to zrobię, ale założę się, że będę musiał, biorąc pod uwagę raporty o awariach społeczności. Nie ma oficjalnego wycofania (afaik), prawdopodobnie dlatego, że na razie nie ma rozwiązania. Przynajmniej następnym razem pójdzie szybciej.
Nie jestem pewien, czy to prawda, czy nie. Mechanik dealera powiedział, że BMW zrewidowało pompę oleju/wody z powodu awarii. Kto wie. Mam nadzieję, że nie biorą wskazówek od BMW AG, gdzie nigdy nie byli w stanie rozwiązać/naprawić problemu z uszczelką obudowy filtra oleju lub nigdy nie naprawić elektrycznej pompy wody używanej w niektórych silnikach rzędowych 6-cylindrowych.
 
#42 · (Edited)
Więc, tak krótko... Z tego linku łatwiej powiedzieć, czego nie potrzebujesz. NIE potrzebujesz #s 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11. Pompa dotrze z zębnikiem. To do bani, ponieważ trzeba go usunąć podczas instalacji pompy. Upewnij się, że wymieniasz nakrętkę, ponieważ teoretycznie jest to jednorazowe użycie. Nakrętki i śruby oraz o-ringi, które zamówisz, mogą mieć inne kolory lub style niż te, które pochodzą z motocykla. To w porządku. Dopóki dopasujesz numer części do elementu, a rozmiar będzie prawidłowy, wszystko jest w porządku. Z tego linku POTRZEBUJESZ #s 4 i 7. Ta linia jest usuwana z bloku, aby uzyskać dostęp do śruby miski olejowej lub przynajmniej wszystko jest DUŻO łatwiejsze, gdy jest z drogi. Usuwasz śrubę #6 na tym zdjęciu tylko po to, aby poluzować linię przed wysunięciem jej z bloku, ale musisz tylko wymienić śrubę #4 zgodnie z instrukcją serwisową. Użyj blokady gwintu na #6 zgodnie z instrukcją. Z tego linku POTRZEBUJESZ czternastu (14) #4, a także #s 3 i 5 (lub użyj preferowanej uszczelki płynnej do miski olejowej odpowiedniej dla S1000RR). Pomijając zbłąkane elementy, takie jak jeśli masz wydech OEM, być może chcesz wymienić uszczelki lub coś w tym stylu, to wykracza poza zakres i musisz to zidentyfikować. Ale myślę, że to wszystko. Olej, filtr oleju, płyn chłodzący, narzędzia itp. Zrób dużo zdjęć po drodze w celach informacyjnych. Wszystko pasuje do siebie jak klocki Lego. Po prostu musisz poświęcić czas.
 
#43 ·
Tak więc, pokrótce...
Z tego linku łatwiej powiedzieć, czego nie potrzebujesz. NIE potrzebujesz #s 3, 7, 8, 9 lub 10.
Pompa dotrze z zamocowaną zębatką. To do bani, ponieważ trzeba ją usunąć podczas montażu pompy. Upewnij się, że wymieniasz nakrętkę, ponieważ teoretycznie jest to jednorazowe użycie.

Nakrętki i śruby oraz o-ringi, które zamówisz, mogą mieć inne kolory lub kształty niż te, które pochodzą z motocykla. To w porządku. Dopóki dopasujesz numer części do elementu, a rozmiar będzie prawidłowy, wszystko jest w porządku.

Z tego linku POTRZEBUJESZ #s 4 i 7. Ta linia jest usuwana z bloku, aby uzyskać dostęp do śruby miski olejowej lub przynajmniej znacznie ułatwia wszystko, gdy jest z drogi. Usuwasz śrubę #6 na tym zdjęciu tylko po to, aby poluzować przewód przed wysunięciem go z bloku, ale zgodnie z instrukcją serwisową musisz wymienić tylko śrubę #4. Użyj blokady gwintu na #6 zgodnie z instrukcją.

Z tego linku POTRZEBUJESZ czternastu (14) #4, a także #s 3 i 5 (lub użyj preferowanej uszczelki płynnej miski olejowej odpowiedniej dla S1000RR).

Pomijając przypadkowe elementy, takie jak jeśli masz wydech OEM, być może chcesz wymienić uszczelki lub coś w tym stylu, to wykracza poza zakres i musisz to zidentyfikować.

Ale myślę, że to wszystko. Olej, filtr oleju, płyn chłodzący, narzędzia itp. Rób dużo zdjęć po drodze w celach informacyjnych. Wszystko pasuje do siebie jak klocki Lego. Po prostu trzeba poświęcić czas.
Dzięki za napisanie, człowieku, bardzo pomaga. Najprawdopodobniej zamówię część i sam spróbuję. BMW wyceniło to na ~1000 $
 
#44 ·
Warto również wspomnieć, że na eBayu dostępne są lekko używane pompy za znacznie mniej niż nowe. Oczywiście to ryzyko, ale ponieważ pracujemy wokół wady konstrukcyjnej, to jak pudełko czekoladek, czy jest nowa i nie przecieka, czy używana i nie przecieka (jeszcze). Chyba że ulepszyli wewnętrzną konstrukcję nowszych jednostek, ale nie ma jak tego sprawdzić.
 
#46 ·
Mój przecieka, jednak jest to bardzo minimalne, może kropla od czasu do czasu. Kiedy uznałbyś, że trzeba wymienić pompę?
Sposób, w jaki jest zaprojektowany, otwór spustowy jest jak lampka kontrolna usterki. Jeśli widzisz, że kapie, pompa musi zostać wymieniona. Poza tym będzie tylko gorzej i ryzykujesz zmieszaniem oleju i płynu chłodzącego.
 
#47 · (Edited)
Zapoznaj się z instrukcją serwisową, aby uzyskać szczegółowe instrukcje i zdjęcia, wartości momentu obrotowego itp. Pamiętaj, aby wymienić wszystkie jednorazowe śruby i nakrętki (głównie śruby miski olejowej, śruby powrotu oleju, małą nakrętkę na zębatce pompy) i wymień wszystkie zużyte podkładki. Stworzyłem listę części tutaj.

Kroki są w zasadzie
1. Podnieś rower na tylnym stojaku
2. Spuść olej i płyn chłodzący
3. Odkręć i odłącz przewód powrotu oleju (aby uzyskać dostęp do przedniej/środkowej śruby miski olejowej)
3.a. Zdejmij przewód płynu chłodzącego i połączenie z pompą, tuż nad podpórką (iirc możesz użyć tego samego narzędzia, którego używasz do demontażu przedniej osi)
4. Zdejmij rower ze stojaka centralnego i umieść go na podpórce
5. Zdejmij miskę olejową (wykręć śruby, a następnie użyj powolnego, stałego nacisku, jak z podnośnika podłogowego, aby "odkleić" miskę olejową od uszczelki klejącej OEM... UWAŻAJ, ABY TWÓJ ROWER NIE SPADŁ, PONIEWAŻ DODAJESZ NACISK Z NIETYPOWYCH KĄTÓW PODCZAS TEGO)
6. Usuń przewody zasilające wewnątrz miski olejowej
7. Zdejmij nakrętkę na zębatce pompy, zdejmij zębatkę, zwróć uwagę i spróbuj uniknąć zmiany położenia łańcucha i nie uderzaj nim o górną zębatkę, w przeciwnym razie naprawa będzie wymagała więcej pracy... nie jest to duży problem, ponieważ pozostaje na miejscu)
8. Zdejmij śruby pompy, a następnie zdejmij pompę. Pompa będzie nadal połączona z rowerem za pomocą przewodu zasilającego. Nie możesz pociągnąć pompy do tyłu, aby najpierw wyjąć przewód, uderza on w obudowę. Musisz obrócić pompę wokół przewodu zasilającego (to tylko rura i uszczelka wchodząca do wlotu pompy, więc będzie się obracać), obracając pompę z miski olejowej, a następnie możesz ją wycofać i wyjąć pompę i przewód zasilający. Po prostu zanotuj, jak ją obróciłeś, aby móc zrobić to samo podczas ponownej instalacji
9. Jeśli przejechałeś kilka mil (> 10 tys.), możesz zachować oryginalną zębatkę, ponieważ zęby będą zużyte, aby pasowały do łańcucha. Jeśli przejechałeś mniej mil, możesz zdecydować się na wymianę zębatki na nową, ale wymień olej 1000 mil po pracy, tak jak w przypadku serwisu docierania, na wypadek gdyby z zazębiania i docierania nowej zębatki wydostały się małe kawałki metalu)
10. Ponowna instalacja jest odwrotnością powyższych kroków

Ponowna instalacja miski olejowej
Po ponownym zamontowaniu pompy i umieszczeniu wszystkich elementów na swoim miejscu, dokładnie oczyść powierzchnie przylegania miski olejowej, aby usunąć wszystkie stare uszczelki, a następnie nałóż bardzo małą, cienką warstwę uszczelniacza pośrodku powierzchni przylegania miski olejowej, podążając za wewnętrzną linią wokół otworów na śruby. Powinna mieć szerokość około 1 mm, więc rób to powoli. Nie wyschnie na tobie.
OSTROŻNIE połącz powierzchnie, a następnie przykręć i dokręć, wykonując czynności opisane w instrukcji serwisowej. Umieszczenie miski na miejscu i połączenie powierzchni może być trudne. A jeśli to zepsujesz, będziesz musiał od nowa wyczyścić/nałożyć uszczelkę. Ale to w porządku. Jedna tubka to MNÓSTWO uszczelki, więc jeśli się to zdarzy, to się zdarzy. Po prostu rób to powoli, a wyjdzie idealnie.
POCZEKAJ 24 GODZINY, AŻ USZCZELKA STWARDNIE, ZANIM NAPEŁNISZ OLEJEM.
Następnie sprawdź, czy nie ma wycieków statycznych. Jeśli nie ma wycieków, przejdź do napełniania płynem chłodzącym.
Jeśli nie zauważysz żadnych wycieków podczas uruchamiania płynu chłodzącego, to dobry znak.
Na koniec wykonaj pełny rozruch i zatrzymanie cyklu cieplnego i sprawdź, czy nie ma wycieków.

Moim jedynym problematycznym miejscem dla wycieków był przewód powrotny chłodnicy oleju, który został usunięty, aby uzyskać dostęp do śruby miski olejowej. Musiałem zepsuć ponowne włożenie i skręcić uszczelkę. Wymieniłem uszczelkę przy następnej wymianie oleju i mój mały wyciek zniknął. Jest solidny od 3000 mil.

Wgrałem mnóstwo zdjęć, w nieładzie, ale mimo to powinny być pomocne dla tego folderu. Jest tam kilka dodatkowych rzeczy, ponieważ wymieniłem również węże płynu chłodzącego, kiedy wykonywałem tę pracę.

Wgrałem wideo pokazujące, jak wyjąć pompę z miski olejowej (a ponowna instalacja to tylko odwrotny kierunek, aby wrócić). To tylko krótki fragment usuwania pompy, dzięki czemu możesz zobaczyć, jak wychodzi. Mam więcej filmów, ale to ten najbardziej odpowiedni. Reszta to tylko głupie filmy, na których wykręcam śruby, ponieważ na tym naprawdę polega cała praca.