BMW S1000RR Forum banner

Een goede LED-upgrade | 2010-2018

15K views 21 replies 9 participants last post by  Nersh7  
#1 · (Edited)
Hé jongens,

Ik en een maat hebben wat tijd besteed aan het uitzoeken hoe we de koplampen van de standaard kaarsen konden upgraden naar een veel helderdere LED. We zijn erin geslaagd een oplossing te vinden die aan al mijn eisen voldeed, namelijk de volgende:
  • gebruikt standaard koplampdoppen
  • geen lampjes op het dashboard
  • gebruikt alle standaard stekkers die in de koplamp gaan

We moesten wel wat splitsen om alles goed te laten passen, maar het was een zeer kleine bedrading die de meeste mensen met een snelle doe-het-zelf-handleiding zouden kunnen doen. Hier zijn een paar foto's die ik heb gemaakt om te laten zien wat we hebben bereikt. Ik heb overwogen om een doe-het-zelf-video te maken over alle stappen en onderdelen die we hebben gebruikt en hoe de installatie is gedaan, maar ik dacht dat ik eerst even de kat uit de boom zou kijken voordat ik al die moeite zou doen.

214961

214962

214963

214964

214965

Omdat er een voet sneeuw ligt en het -20 °C is, kan ik het niet echt testen om te zien hoe goed de warmteafvoer werkt, maar het zijn goed beoordeelde lampen voor krappe toepassingen, dus ik heb goede hoop.

Nogmaals, als iemand anders wil weten hoe je dit doet, laat het me dan weten en ik zal een doe-het-zelf-video maken.

UPDATE: Hier is een link naar de video

#2 ·
Ja, ook in Red Deer heb ik sneeuw! Maak alsjeblieft een video.

Craig

#3 ·
Ja, ik heb ook sneeuw in Red Deer! Maak alsjeblieft een video.

Craig
Voor een andere Albertan zullen we die video maken haha. Omdat je in Red Deer bent, kan ik je waarschijnlijk ook helpen met onderdelen (geen verkoper, niet pushen voor verkoop, mods alsjeblieft straf me niet).

#4 ·
Ik ben geïnteresseerd...hangt ervan af hoe het voor je uitpakt...lol

#5 ·
Hey jongens,

Ik en een maat hebben wat tijd besteed aan het uitzoeken hoe we de koplampen van de standaard kaarsen konden upgraden naar een veel helderdere LED. We zijn erin geslaagd een oplossing te vinden die aan al mijn eisen voldeed, namelijk:
  • gebruikt standaard koplampdoppen
  • geen lampjes op het dashboard
  • gebruikt alle standaard stekkers die in de koplamp gaan

We moesten wel wat splitsen om alles goed te laten passen, maar zeer kleine bedrading die de meeste mensen met een snelle DIY zouden kunnen doen. Hier zijn een paar foto's die ik heb gemaakt om te laten zien wat we hebben bereikt. Ik overwoog een DIY-video te maken over alle stappen en onderdelen die we hebben gebruikt en hoe de installatie is gedaan, maar ik dacht dat ik eerst een peilstok zou uitsteken voordat ik al die moeite zou doen.

View attachment 214961

View attachment 214962

View attachment 214963

View attachment 214964

View attachment 214965

Omdat er een voet sneeuw ligt en het -20° C is, kan ik het niet echt testen om te zien hoe goed de warmteafvoer werkt, maar het zijn goed beoordeelde lampen voor krappe toepassingen, dus ik heb hoge verwachtingen.

Nogmaals, als iemand anders wil weten hoe je dit doet, laat het me dan weten en ik zal beginnen met het maken van een DIY-video.
De temperatuur is -20 graden en er ligt 1 voet sneeuw?
In Japan zou dat als een grote ramp worden beschouwd.

#8 ·
De temperatuur is -20 graden en er ligt 1 voet sneeuw?
In Japan zou dat als een grote ramp worden beschouwd.
Haha, wij noemen het winter in Canada

Heb je zoiets overwogen?
Die zien er niet uit alsof ze warmte afvoeren, waardoor ik me afvraag A: hoe helder ze eigenlijk zijn en B: wat de levensduur ervan zou zijn, aangezien hitte de nummer 1 killer van LED's is

Ik heb een Lumens LED gebruikt, ze gebruiken een Philips led op hun lamp, dus ik heb er vertrouwen in dat ze lang meegaan en ze zijn aanzienlijk helderder dan de standaard lampen... Aanzienlijk

#10 ·
Heeft u zoiets overwogen?
Die zijn letterlijk slechter dan nutteloos. Als de led-chips de plaatsing van de halogeenfilament niet perfect nabootsen, zal uw lichtopbrengst ongelooflijk verspreid zijn in plaats van gefocust op de weg. Geloof het of niet, er zit een hoop techniek in halogeenreflectoren.

#12 ·
Hoe is de lichtverspreiding? Zenden de LED's een helderdere/verder reikende straal uit, of remt de halogeenreflector hun prestaties af?
Zoals gezegd, als de leds de plaatsing van een halogeenfilament "perfect" nabootsen en alleen op "3" en "9" uur uitstralen, zal het helderder zijn dan halogeen EN, wat nog belangrijker is, correct geprojecteerd. Zelfs halogeenreflectoren, zoals die van de k64, hebben afsnijdingen en hotspots (hotspots zijn wat je in staat stelt om ver te zien, en zitten in alle koplampen, maar uiteraard zijn sommige slechter dan andere).
Je kunt de vergelijking zien op de laatste 2 foto's. Nu, dat is in een halogeenprojector, maar het punt blijft en geldt ook voor een halogeenreflector.

Deze Morimoto's doen alles wat ik net heb genoemd, samen met een paar andere merken zoals GTR lighting en Diode Dynamics. Veel led-lampen daarbuiten doen precies het tegenovergestelde van waar ik het over heb gehad, en verwijderen de Hotspot volledig omdat de chips niet op dezelfde plekken zitten als de filamenten. En dan gooien degenen met leds aan meerdere kanten gewoon overal licht uit, het is als de miststand op een tuinslang, je maakt de hele auto nat, maar kunt geen plekje vuil targeten.

#13 ·
Heb je persoonlijk een van de LED's geprobeerd die je voorstelt? En halogeenlampen zenden licht in alle richtingen uit, waarom moeten LED's alleen van 3 en 9 uur projecteren?
Echt benieuwd.
Ik zou, net als de meesten, willen verifiëren dat een artikel van $200 naar behoren werkt voordat ik het koop.

#14 ·
Heb je persoonlijk een van de LED's geprobeerd die je voorstelt? En halogeenlampen zenden licht omnidirectioneel uit, waarom moeten LED's alleen van 3 en 9 uur projecteren?
Echt benieuwd.
Ik zou, net als de meesten, willen verifiëren dat een artikel van $200 werkt zoals bedoeld voordat ik het koop.
Halogeenlampen zenden omnidirectioneel uit, ja, maar als je het kleine dopje in autokoplampen met halogeenreflectoren ziet, vormt dat de afsnijding, samen met de ribbels. Het verwijdert dus het ongewenste licht. In theorie zou je een klein deel van de bovenkant van de halogeenlamp kunnen afplakken en bijna dezelfde output krijgen. Maar het is ook belangrijk om te onthouden dat de led-chips, hoewel geplaatst op 3/9 (kwaliteitslampen zoals die ik heb vermeld, kunnen worden geklokt om de juiste positie mogelijk te maken, als ze zich op een andere positie bevinden, zul je een enorm verschil in je output merken.) de chips zenden geen "5 graden output" / rechte straal uit, maar eerder, velen hebben een output van 170-180 graden, die terugkomt naar waar hij uitzendt, idealiter zo dicht mogelijk bij de plaatsing van de gloeidraad van de halogeenlamp.

Ik heb die LED's tot nu toe in een dozijn verschillende koplampen gebruikt, en elk heeft me tevreden gesteld met hun output. Ik ben eigenaar van een bedrijf voor het achteraf inbouwen van koplampen, en tot deze lampen uitkwamen, voldeed geen enkele andere behalve Diode Dynamics aan de eisen die ik eerder heb genoemd om ze aan te bevelen. Omdat ik weiger auto's op de weg te zetten die andere bestuurders verblinden en/of daadwerkelijk je output verminderen.

Een volledige openbaarmaking, dat is mijn website, je kunt die merk-lamp vinden op een dozijn andere sites, google gewoon het merk/model van de lamp, het maakt me niet uit. (Ik zou Lightwerkz aanraden als je in de staten bent, ik ben Canadees).

#15 ·
Zeer interessant gesprek. De grote vraag is de warmteafvoer, met de lampen in een vrij kleine ruimte, zonder luchtbeweging.

#16 ·
Deze lampen hebben in het bijzonder hun eigen ventilator, dus geen luchtbeweging zou geen probleem zijn. Het grotere probleem zou eigenlijk de afstand zijn, omdat ze een grotere koelrib hebben waarvoor de ventilator wordt gebruikt om af te koelen, evenals de driver die achter de dop zou moeten passen. Dat is waarschijnlijk een van de moeilijkste dingen aan koplampen op een motorfiets en het proberen LED-lampen te plaatsen.

#18 ·
Deze lampen hebben in het bijzonder hun eigen ventilator, dus geen luchtbeweging zou geen probleem zijn. Het grotere probleem zou eigenlijk de afstand zijn, aangezien ze een grotere heatsink hebben waarvoor de ventilator wordt gebruikt om af te koelen, evenals de driver die achter de dop zou moeten passen. Dat is waarschijnlijk een van de moeilijkste dingen aan koplampen op een motorfiets en het proberen LED-lampen te plaatsen.
De ruimte die achter de afdekking zit, is vrij klein. Er is in wezen geen luchtcirculatie daarbinnen. Ja, ze hebben een ventilator, maar naarmate de lucht opwarmt, zal de ventilator steeds warmere lucht laten circuleren. Als je nu meer dingen in die beperkte ruimte gaat proppen, heb je het volume nog meer verkleind, waardoor de temperatuurstijging eerder zal plaatsvinden.

#19 ·
Hé jongens,

Ik en een maat hebben wat tijd besteed aan het uitzoeken hoe we de koplampen van de standaard kaarsen konden upgraden naar een veel helderdere LED. We zijn erin geslaagd een oplossing te vinden die aan al mijn eisen voldeed, namelijk:

• [* ]gebruikt standaard koplampdoppen
    [* ]geen lampjes op het dashboard
    [* ]gebruikt alle standaard stekkers die in de koplamp gaan

We moesten wel wat splitsen om alles goed te laten passen, maar zeer kleine bedrading die de meeste mensen met een snelle DIY zouden kunnen doen. Hier zijn een paar foto's die ik heb gemaakt om te laten zien wat we hebben bereikt. Ik heb overwogen om een DIY-video te maken over alle stappen en onderdelen die we hebben gebruikt en hoe de installatie is gedaan, maar ik dacht dat ik eerst een voeler zou uitsteken voordat ik al die moeite zou doen.

View attachment 214961

View attachment 214962

View attachment 214963

View attachment 214964

View attachment 214965

Omdat er een voet sneeuw ligt en het -20 °C is, kan ik het niet echt testen om te zien hoe goed de warmteafvoer werkt, maar het zijn goed beoordeelde lampen voor krappe toepassingen, dus ik heb goede hoop.

Nogmaals, als iemand anders wil weten hoe je dit moet doen, laat het me dan weten en ik zal beginnen met het maken van een DIY-video.
Ik zou het erg op prijs stellen als je een video zou maken, bedankt! Marco