Onlangs is mij een probleem bekend geworden. Ik heb 2 bevestigde gevallen waarin dit gebeurt. Er zit een zekeringkast onder de bestuurdersstoel. Naast de hoofdzekering van 40A. Er zit een 15A en 7,5A zekering in. Hij is naar beneden gericht. De houder waarin hij klikt, heeft geen gaten. Dus uiteindelijk sijpelt er water binnen door regen of het wassen van de motor en vult zich. Dan raakt het de zekeringen en sluit ze kort. Je komt dus in feite vast te zitten. Je hebt reservezekeringen nodig als ze doorgebrand zijn. En het verstopt en corrodeert de aansluitingen daarbinnen. Dit is geen officiële BMW-mededeling. Ik geef de info gewoon door aan iedereen met de nieuwe motor. Je wilt niet dat dit gebeurt als je onderweg bent en ver van hulp. Misschien is het een idee om het af te dichten met siliconen of wat diëlektrisch vet in te doen. Misschien zelfs een paar kleine gaatjes in de bodem maken om water af te voeren als het er toch in komt. Niet laten vollopen. Deze foto's zijn van mijn motor. Waar geen water in zit.