BMW S1000RR Forum banner

2014 Gen 2 betrouwbaarheid!

18K views 24 replies 11 participants last post by  AE10  
#1 · (Edited)
Goed nieuws te melden! Mijn 2014 Gen 2 heeft net 30.000 mijl bereikt en dat is zeer pittig rijden, ik heb er geen mechanische problemen mee gehad. Er is nog nooit een enkel probleem opgedoken! Afgezien van het onderhoud van ketting, tandwiel, banden, remmen, olieverversingen, geen enkele zorg of probleem! Correctie! Eens ging er een dimlichtlamp stuk! lol. Ik pushte de motor hard, hij leeft in alle beschikbare toerentallen en is er dol op. Ik lees zoveel over andere jaren en problemen voor en na alles tot aan nieuwe, maar ligt het aan mij of zijn de Gen 2, 2012-2014 zo betrouwbaar? Ik weet dat iedereen zegt dat nieuw beter is, maar is dat wel zo?

#2 ·
Vrijwel hetzelfde als ik, met 22.000 mijl op mijn 2015. Het was raar, ik had ofwel de lamp die een zekering deed springen (GROOT, er was niets meer over van het element behalve een verschroeide plek in de zekering), of een defecte zekering veroorzaakte dat de gloeilamp doorbrandde (ook GROOT, er was niets meer over van de spoel behalve een verschroeide plek). Dus, ERGENS is er iets groots elektrisch gebeurd, maar aangezien het onder garantie viel, kon de dealer niets vinden, ik heb nooit iets gevonden, en het is nooit meer gebeurd. We hadden net door een hele lichte regen gereden, maar ik kan me niet voorstellen hoe dat iets gedaan zou kunnen hebben, aangezien het een freak occurrence was en nooit meer is gebeurd. Ik veronderstel dat het WEL mogelijk is, en kortsluiting door een natte verbinding met de aarde ZOU zeker doen wat ik beschreef en ik heb er zeker in VEEL ergere Bijbelse regencondities in gereden, zowel ervoor als erna, zonder problemen. Ach ja. Ik had het beruchte "stof in dashboard" probleem (was de eerste die het postte), en nu huilt mijn linker vorkkeerring een beetje (maar zachtjes, zoals de gitaar van George Harrison... 🤣). Ik moet de ketting en tandwielen vervangen want hoewel het tandwiel (achteraan toch) er nog goed uitziet, denk ik dat de ketting aan het slijten is omdat ik hem vaker dan normaal heb moeten afstellen. Een nieuwe batterij een paar jaar geleden, de 18.000 mijl service (au!), en gewoon routine onderhoud en ze rijdt als een zonnetje. Verbrandt of lekt geen druppel van iets anders dan het kleinste beetje vorkolie, gewoon een kleine ring die nauwelijks merkbaar is, geen druppels. Ik ben er tot nu toe erg blij mee.

#3 ·
Bevestig ik voor mijn 2k14. Kogelvrij met 31k km. Heb hem eigenlijk sinds nieuw. Van trackdays tot zelfs een vervelend ongeluk afgelopen zomer, er is niets misgegaan. Heb het beter gerepareerd dan voor het ongeluk. Alleen onderhoud en veel upgrades. Ik mis wel autoblip. Dat is zo ongeveer alles wat er voor mijn doeleinden ontbreekt.

#6 ·
Ik sluit me aan bij die mening voor mijn 2k14. Kogelvrij met 31.000 km. Heb hem bijna vanaf nieuw. Van circuitdagen tot zelfs een vervelend ongeluk afgelopen zomer, er is niets misgegaan. Heb het beter gerepareerd dan voor het ongeluk. Alleen onderhoud en veel upgrades. Ik mis echter wel de autoblip. Dat is zo'n beetje alles wat er voor mijn doeleinden ontbreekt.
Ik heb een quickshifter voor een '14 als je geĂŻnteresseerd bent

#5 ·
Goed om te horen. Ik heb een 2013 dedicated track bike met 13k en ik maak me zorgen over de levensduur van de motor. Besteld vanuit de fabriek nieuw als een track bike met de optionele high output HP4 motor. Als hij het begeeft, moet ik er een standaard motor terug in zetten, waarschijnlijk een gereviseerde motor. Anders is de motorfiets total loss.

#10 ·
2014 gen 2 had een quickshifter maar geen downshift optie! Ik geloof dat die in 2015 uitkwam. Zeg je dat je een downshift optie quickshifter te koop hebt voor een 2014?
Ik heb geen 2-weg QS te koop, maar ik herinner me dat een merk up- en downblippers maakte voor een 14. Iemand die technischer is (ik ben een amateur) op dit forum herinnert zich misschien het bedrijf. Ik zal proberen te zoeken en het opnieuw te plaatsen.

#16 · (Edited)
Ik vind de afgeslankte look van de '13-14 er iets beter uitzien, hoewel de 15+ er lomper uitziet en die uitlaat enorm is. Deze motoren van de vorige generatie behouden goed hun waarde! De algehele kwaliteit, pasvorm en afwerking is niet goed op de nieuwe motoren en ze zien er generiek uit

175 pk vs. 190 pk op het achterwiel maakt de meeste mensen op een bergweg niet uit.

#17 ·
Ik vind de afgeslankte look van de '13-14 iets beter, hoewel de 15+ er lomper uitziet en die uitlaat enorm is. Deze motoren van de vorige generatie behouden hun waarde goed! De algehele kwaliteit, pasvorm en afwerking is niet goed op de nieuwe motoren en ze zien er generiek uit

175 pk vs. 190 pk op het achterwiel maakt voor de meeste mensen op een bergweg niet uit
View attachment 220655
Hoe je het zegt, het is afgeslankt met die enorme kat? Middenbereik is enorm voor mij op elke weg op straat, het gaat niet om het topvermogen maar waar het zijn vermogen levert. Het enige wat je doet is de uitlaatdemper op de 2015 vervangen, want die heeft ook niet de enorme kat, goeie genade.

#18 · (Edited)
Mijn 13 maakt 197 aan het wiel, maar dat is een HP4-motor met een hogere compressie koppakking en race-ecu. Ik kreeg de zwarte vlag en werd van de baan gehaald op Barber Motorsports Park op mijn eerste trackdag omdat ik wheelies deed op de rechte stukken door de tweede en derde versnelling.....lol
Ook kreeg de vorige eigenaar twee trofeeën voor de hoogste topsnelheid van het weekend op twee track-evenementen die hij ermee deed.

#19 ·
@S1KRRRR Dit gevonden voor 2014: U kunt ook overwegen:

#21 ·
@S1KRRRR Vond dit voor 2014:

U kunt ook overwegen:

Bedankt voor het vinden hiervan! Het lijkt erop dat "rapid bike" wil dat je zowel een tuner als een auto-blipper koopt!
Ik denk echt dat ik op dit punt gewoon handmatig zal terugschakelen, mijn terugschakelsnelheid en -techniek werken goed voor mij, omdat ik dit al lange tijd doe op deze Gen 2.

#22 ·
Ochtend S1KRRR,

Als je op zoek bent naar een van de beste Auto blippers, ga dan naar HM Quick Shift in het VK.
Ze verkopen een unit die SABS heet, een volledig digitale/rekstrook up/down shifter.
Het kost ongeveer ÂŁ 500 en je krijgt alles wat je nodig hebt in de doos, plus het is een eenvoudig plug-and-play systeem.

Terry.

#23 ·
Morning S1KRRR,

Als je op zoek bent naar een van de beste Auto blippers, ga dan naar HM Quick Shift in het VK.
Ze verkopen een unit genaamd SABS, wat een volledig digitale/rekstrook up/down shifter is.
Het is ongeveer ÂŁ500 en je krijgt alles wat je nodig hebt in de doos plus het is een eenvoudig plug-and-play systeem.

Terry.
Bedankt Terry, goede info, ik zal ze bekijken.