BMW S1000RR Forum banner

OBD2-scantool en app

29K views 24 replies 7 participants last post by  BMW_388  
#1 ·
Hallo allemaal,

Ik heb een S1000RR uit 2018 en ben op zoek naar een OBD2-connector en app omdat ik mijn servicemelding moet resetten. Tot nu toe heb ik deze Bluetooth-connector gevonden, maar ik heb een iPhone X en de MotoScan-app is niet beschikbaar voor iPhones, maar alleen voor Android-apparaten.

Kent iemand een andere app die ik met deze connector op mijn iPhone kan gebruiken?

Bedankt,
Nik

#2 ·
Koop een gs911

#4 ·
Koop een goedkope gebruikte Android-tablet (20 dollar?, tenzij je al een oude Samsung Galaxy-achtige hebt) op Craigslist en koop Motoscan-software (40 dollar) MotoScan - slimme scanner-app voor handheld terminals. Koop dan de OBDLink LX voor 60-70 dollar. Nog steeds de helft van de kosten van GS911 en reset alle onderhouds- en foutcodes. Ik gebruik het al 4 jaar en het heeft me nog nooit in de steek gelaten. Heeft me een hoop geld bespaard bij de BMW-service omdat ik mijn eigen geplande onderhoud wil doen. Ik heb een ronde "dog-down"-lezer van voor 2016 van een OBDII-lezer die ik je geef als je het nodig hebt en deze route volgt. Ik heb deze scantool gebruikt op mijn K48/49/69 BMW's.

#5 ·
Bedankt voor de info. Het idee van een goedkoop Android-apparaat en de OBDLink LX klinkt goed. Goedkoop, eenvoudig, gemakkelijk en zal de klus klaren. Ik begrijp je laatste 2 zinnen echter niet…

Koop een goedkope gebruikte Android-tablet ($20?, tenzij je al een oude Samsung Galaxy-achtige hebt) op Craigslist en koop Motoscan-software ($40) MotoScan - slimme scanner-app voor handheld terminals. Koop dan de OBDLink LX voor $60-70. Nog steeds de helft van de kosten van GS911 en reset alle onderhouds- en foutcodes. Gebruik het al 4 jaar en het heeft me nog nooit in de steek gelaten. Heeft me een hoop geld bespaard bij de BMW-service omdat ik mijn eigen geplande onderhoud wil doen. Ik heb een ronde "dog-down"-lezer van vóór 2016 van een OBDII-lezer die ik je geef als je het nodig hebt en deze route volgt. Ik heb deze scantool gebruikt op mijn K48/49/69 BMW's.

#9 ·
Ik ben het eens met de iOS-mogelijkheid. Gelukkig heb ik jaren geleden een Samsung Galaxy 3 gekregen die ik nooit heb gebruikt. En ja, de OBDLink LX is wat ik heb gebruikt op mijn K49's en K69. Zorg er bij het uitvoeren van de Motoscan-app voor dat je de OBDLink-app niet op de achtergrond uitvoert. Ze conflicteren met elkaar. FlameShooterScooter...jij bent aan de beurt. Stuur me een adres en ik zal de verzending regelen.

#12 ·
Ik ben het eens met de iOS-mogelijkheid. Gelukkig kreeg ik jaren geleden een Samsung Galaxy 3 die ik nooit heb gebruikt. En ja, de OBDLink LX is wat ik heb gebruikt op mijn K49's en K69. Zorg er bij het uitvoeren van de Motoscan-app voor dat je de OBDLink-app niet op de achtergrond uitvoert. Ze conflicteren met elkaar. FlameShooterScooter...jij bent aan de beurt. Stuur me een adres en ik zal de verzending regelen.
Ok, bedankt voor de waarschuwing.

#10 ·
Als je iemand in de buurt kent die een GS-911 heeft, kun je ze misschien wat $$$ geven om die van hen te gebruiken. De GS-911 kan tot 10 x voertuig-VIN's ondersteunen. Bespaart je het gedoe met het aanschaffen van een Android-apparaat + App + OBDLink LX.

De GS-911 is zijn gewicht in goud waard.

• Like
Reactions: 53jd
#13 ·
Als je iemand in de buurt kent die een GS-911 heeft, geef ze dan misschien wat $$$ om die van hen te gebruiken. De GS-911 kan tot 10 x voertuig-VIN's ondersteunen. Bespaart je het gedoe met het aanschaffen van een Android-apparaat + app + OBDLink LX.

De GS-911 is zijn gewicht in goud waard.
HĂ© mede-Aussie. Ik wed dat het $550 is. Mijn maat heeft een Android-apparaat en dezelfde motor en zei gisteren dat hij de OBD2-connector gaat kopen en de MotoScan-app gaat halen, dus ik heb misschien veel geluk en hoef helemaal niets te kopen, maar hem gewoon een bezoekje te brengen en de servicemelding te resetten met zijn connector en telefoon :)

#11 ·
FlameShooterScooter. Ik heb net een oudere GS911-tool gekocht om mijn K69 uit te lezen. Het spijt me zo, ik heb een adapter nodig om terug te gaan naar mijn motor. Als het niet werkt zoals ik denk, is de adapter voor jou en betaal ik de verzendkosten als een manier om sorry te zeggen dat ik het je heb aangeboden en het dan als een klootzak heb afgepakt.

#16 ·
Ik heb y verzonden
FlameShooterScooter. Ik heb net een oudere GS911-tool gekocht om mijn K69 te lezen. Het spijt me zo, ik heb een adapter nodig om terug te gaan naar mijn fiets. Als het niet werkt zoals ik denk, is de adapter van jou en betaal ik de verzendkosten als een manier om sorry te zeggen dat ik het je heb aangeboden en het toen als een klootzak heb afgepakt.
Ik heb je een privébericht gestuurd, bruv. :coffee::giggle:

#18 ·
OBD LInk LX + MotoScan-app voor Android. $150 voor alles. Ik heb de app pas geleden gebruikt om de ABS-module te spoelen. 10/10 zou ik aanraden.
Alles goed. Ik heb geen Android-apparaat, dus dat is meer gedoe om een ander apparaat te moeten halen. De motor moest toch al naar BMW om de vorken te laten reviseren, dus heb ik ze gevraagd om tegelijkertijd de servicemelding te verwijderen.