BMW S1000RR Forum banner
21 - 40 of 100 Posts
Dat klopt niet helemaal, er zijn 4 versies
LX
MX Bluetooth
MX WiFi
SX

Op de 1600-link die ik hierboven heb geplaatst, hebben sommige van die jongens geprobeerd bepaalde componenten te vervangen van wat de oorspronkelijke poster had genoemd, en konden hun setup niet aan de praat krijgen.
Nog een ding dat het vermelden waard is, er wordt gesproken over het updaten van de firmware voordat je hem op de motor aansluit, door je auto te gebruiken. Moet de motoscan ultimate kopen van Google play, want de Lite- en Basic-versies laten het service-interval NIET resetten, maar alleen bekijken. Ten slotte wordt er gesproken over het NIET gebruiken van de software die bij de module wordt geleverd, inclusief de goedkope elm 327-eenheden, alleen de Motoscan. Het is een lange, vage thread, maar als je tijd hebt, raad ik je ten zeerste aan om hem helemaal te lezen, te beginnen bij de eerste post...

Reset service light on unlimited bikes for less then $130 - BMW K1600 Forum : BMW K1600 GT and GTL Forums
Ugh... na het lezen van de 16 pagina's begin ik te denken dat ik voor de MX-versie moet gaan, gewoon omdat niemand definitief heeft gezegd dat ze de LX-versie aan de praat hebben gekregen...?? Als de firmware moet worden bijgewerkt voordat je hem gebruikt, zit ik misschien een beetje in de knel, want we hebben maar 2 GM-voertuigen en het LX-model werkt niet met de nieuwste GM-voertuigen.

Ik vraag me af of Amazon een retour accepteert als het is geprobeerd/gebruikt? Zo ja, dan zou ik de LX meteen uit de doos proberen, maar zo niet, dan zou ik gewoon de MX moeten bestellen. Ik weet dat elektronica een lastige situatie kan zijn met betrekking tot retouren...!!

-John

Ik vind het leuk als mensen bereid zijn om te zoeken naar een goedkopere versie van iets dat al bestaat, maar dan in een duurdere versie. Hoewel er iets te zeggen valt over het feit dat die dure versie volledig door één fabrikant wordt verpakt, een op maat gemaakte software heeft en ondersteuning krijgt van de maker.

Dus hoeveel zou dit apparaat alles bij elkaar kosten met de juiste software? Hoeveel zou je zeggen dat je tijd waard is om uit te zoeken hoe je het allemaal aan de praat krijgt?

Ugg... na het lezen van de 16 pagina's begin ik nu te denken dat ik voor de MX-versie zou moeten gaan, gewoon omdat niemand definitief heeft gezegd dat ze de LX-versie aan het werk hebben gekregen...?? Als de firmware moet worden bijgewerkt voordat deze wordt gebruikt, zit ik misschien in een lastig parket, omdat we maar 2 GM-voertuigen hebben en het LX-model niet werkt met de nieuwste GM-voertuigen.

Ik vraag me af of Amazon een retourzending accepteert als deze is geprobeerd/gebruikt? Zo ja, dan zou ik de LX meteen uit de doos proberen, maar zo niet, dan zou ik gewoon de MX moeten bestellen. Ik weet dat elektronica een lastige situatie kan zijn met betrekking tot retourzendingen...!!

-John
Ja, sorry dat ik "pessimistische Paul" ben, maar na het lezen van de berichten van 1600 forums en daarna die van jou hier, begon ik hetzelfde te denken.

Ik heb ook dezelfde nieuwsgierigheid als jij en haat het om zelfs maar $15 te verspillen aan een apparaat als ik er geen gebruik van kan maken. Afhankelijk van de retailverpakking, zolang deze er representatief uitziet zoals aan u geleverd, lijkt er geen retourprobleem te zijn.

Ik vind het leuk als mensen bereid zijn om te zoeken naar een goedkopere versie van iets dat al bestaat, maar dan in een duurdere versie. Hoewel er iets te zeggen valt over het feit dat die dure versie helemaal van één fabrikant komt, een op maat gemaakte software heeft en ondersteuning krijgt van de maker.

Dus hoeveel zou dit apparaat alles bij elkaar kosten met de juiste software? Hoeveel zou je zeggen dat je tijd waard is, om uit te zoeken hoe je het allemaal aan de praat krijgt?
Touché.
Minder dan $150 USD - alles inbegrepen - kabel, module, software.
Het enige dat je in overweging moet nemen, is dat als je gewoon je vrije tijd gebruikt om onderzoek te doen, en niet elk moment van de dag, ik het niet als een grote belasting zou beschouwen.

De GS911 is een prima apparaat, ik heb er al eerder een gehad. In mijn geval had ik er niet echt veel aan, zoals ik dacht, vooral gezien de kosten - $400. Ik zou het nog steeds hebben, als het functioneel bruikbaar was met alle voertuigen van mijn familie - 2 motoren, 2 auto's, binnenkort 2 extra auto's, zodra de kinderen rijden.

In dit opzicht lijkt de kleine hoeveelheid vrije tijd die ik heb besteed aan het lezen/doorzoeken van wollige berichten van mensen die zo vriendelijk zijn geweest om hun ervaringen online in detail te delen, compleet met links naar de daadwerkelijke items die met succes en zonder succes zijn gebruikt, een koopje voor mij.

De enige mogelijk extra kosten zouden in mijn geval een andere adapterkabel zijn voor de KTM en mogelijk een derde voor de 2 Honda-auto's. De kinderen zullen waarschijnlijk ook Honda's hebben, want waarom niet, één winkel voor benodigdheden?!

Discussion starter · #25 ·
Discussion starter · #27 ·
De enige reden dat ik gepost heb, is omdat degene die ik linkte er precies hetzelfde uitziet als de OBDLink en er meer dan 3000 zijn verkocht.

De enige reden dat ik het plaatste, is omdat degene die ik linkte er precies hetzelfde uitziet als de OBDLink en er meer dan 3000 zijn verkocht.
Ik kan het begrijpen - weet je welk percentage van de meer dan 3000 verkochte exemplaren succesvol is gekocht en gebruikt op BMW-motorfietsen?

Discussion starter · #29 ·
  • Like
Reactions: 5150 Pops
Nou, Amazon heeft me vanmorgen verrast en de OBDLink LX kwam tevoorschijn. Ik was mijn Challenger SRT8 van mijn vrouw vergeten, die in de hoek van de werkplaats stond, dus trok ik de hoes terug en update de firmware naar de nieuwste 4.3.3. Ik sloot hem aan op de motor en het werkte om de proefmodus te gebruiken, dus kocht ik de Professional-versie en het werkt prima!

Minder dan $100,00 later en ik ben klaar!
$49,99 - https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_...27201+OBDLink+LX+Bluetooth:+Professional+OBD-II+Scan+Tool+for+Android+&+Windows

$14,99 - https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_...Pin+OBD2+Adapter+Connector+Diagnostic+Cable+for+BMW+ICOM-D+Motorcycle+Motorbike

$27,99 MotoScan Professional upgrade

Ik hoop dat dit helpt!
-John

Nou, Amazon heeft me vanmorgen verrast en de OBDLink LX kwam tevoorschijn. Ik was mijn Challenger SRT8 van mijn vrouw, die in de hoek van de werkplaats stond, vergeten, dus trok ik de hoes terug en update de firmware naar de nieuwste 4.3.3. Ik sloot hem aan op de motor en hij werkte om de proefmodus te gebruiken, dus kocht ik de Professional-versie en hij werkt prima!

Minder dan $ 100,00 later en ik ben klaar om te gaan!
$ 49,99 - https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_...27201+OBDLink+LX+Bluetooth:+Professional+OBD-II+Scan+Tool+for+Android+&+Windows

$ 14,99 - https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_...Pin+OBD2+Adapter+Connector+Diagnostic+Cable+for+BMW+ICOM-D+Motorcycle+Motorbike

$ 27,99 MotoScan Professional upgrade

Ik hoop dat dit helpt!
-John
Geweldig nieuws, maat, bedankt voor het plaatsen. Ik weet niet hoe je een Challenger kon vergeten! [emoji106][emoji16]

Verzonden door Shoephone met Tapatoe

Nou, Amazon heeft me vanmorgen verrast en de OBDLink LX kwam tevoorschijn. Ik was mijn Challenger SRT8 van mijn vrouw vergeten, die in de hoek van de werkplaats stond, dus trok ik de hoes terug en werkte de firmware bij naar de nieuwste 4.3.3. Ik sloot hem aan op de motorfiets en hij werkte om de proefmodus te gebruiken, dus kocht ik de Professional-versie en die werkt prima!

Minder dan $100,00 later en ik ben klaar om te gaan!
$49,99 - https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_...27201+OBDLink+LX+Bluetooth:+Professional+OBD-II+Scan+Tool+for+Android+&+Windows

$14,99 - https://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_...Pin+OBD2+Adapter+Connector+Diagnostic+Cable+for+BMW+ICOM-D+Motorcycle+Motorbike

$27,99 MotoScan Professional-upgrade

Ik hoop dat dit helpt!
-John
**Terzijde: Ik heb besloten om de LX-versie terug te sturen en voor de MX-versie te gaan, omdat de GM-mogelijkheden het voor mij een veelzijdiger hulpmiddel zullen maken.

-John

Heeft iemand deze UniCarScan BT Diagnostic Adapter geprobeerd?
https://www.motoscan.de/2017/04/27/unicarscan-ucsi-2000-bluetooth-adapter-fuer-motoscan-app/

"Als een beter alternatief worden de OBDLink LX- en MX-adapters met Bluetooth aanbevolen. Met huidige firmware (vanaf minimaal 4.2.3) garanderen de adapters volledige ondersteuning voor alle BMW-motorfietsen met K-Line en CAN-bus in volledige functionaliteit.

Vanaf eind april 2017 bieden we een zeer voordelige UniCarScan BT UCSI-2000 adapter uit eigen ontwikkeling aan. Deze OBD-2 adapter is speciaal geoptimaliseerd voor BMW motorfietsen en ondersteunt alle functies van de MotoScan app. Gedetailleerde informatie over de UniCarScan BT is te vinden in ons nieuws .

Aangezien deze adapter een 16-pins heeft. OBD-2 connectoren en de motorfietsen eind 2016 een 10-polige. Diagnose stekker is geĂŻnstalleerd, is een 16/10-polige vereist. Om adapterkabel te gebruiken. Voor alle nieuwe motorfietsen vanaf modeljaar 2017 geldt de standaard OBD-2 socket, zoals gemonteerd op auto's. Dit komt door de introductie van EU4-normen voor motorfietsen. Voor deze motoren is geen adapterkabel vereist."

Wat geef je de voorkeur aan / raad je aan > lange of korte kabel?

:mad: verdomme de site staat me niet toe om Paypal te gebruiken om te kopen .... aaargh !!

Nou, Amazon bezorgde me vanmorgen een verrassing en de OBDLink LX kwam tevoorschijn. Ik was mijn Challenger SRT8 van mijn vrouw vergeten, die in de hoek van de werkplaats stond, dus trok ik de hoes terug en werkte de firmware bij naar de nieuwste 4.3.3. Ik sloot hem aan op de motor en hij werkte om de proefmodus te gebruiken, dus kocht ik de Professional-versie en hij werkt prima!

Minder dan $100,00 later en ik ben klaar!

$27,99 MotoScan Professional upgrade

Ik hoop dat dit helpt!
-John
Ik wilde Denzel Washington uit "Training Day" citeren, maar net zo snel als ik de gedachte had, besefte ik dat het niet verstandig zou zijn, dus... Mijn man!!!

21 - 40 of 100 Posts