BMW S1000RR Forum banner

2021 XR - Hoe maak je de optionele Akrapovic uitlaat van BMW luider?

1 reading
31K views 39 replies 16 participants last post by  Andrew F  
#1 · (Edited)
Bijgewerkt:
Ik heb de uitlaatklepkabels losgekoppeld en het werkte echt voor mij. Veel luider en geweldig geluid bij lage toeren. En wat knallen bij het vertragen. Zoals verwacht geen verandering bij hoge toeren, wat perfect voor mij was.
Ik ben super blij met deze mod en het heeft mijn grootste klacht over de motorfiets verholpen.
————-einde van de update——-

Net mijn nieuwe 20201 XR ontvangen, hij kwam met de optionele Akrapovic uitlaat van BMW.

Ik hoopte op een luidere aanwezigheid bij lage toeren. Veel luid en geweldig geluid boven de 6k.

Wat zijn mijn opties?

Er lijkt een zeer korte inzet aan het einde van de uitlaat te zitten met een schroef. Ik heb geprobeerd de schroef te verwijderen en eruit te trekken, maar zonder succes. Hij lijkt door meer dan alleen de schroef te worden vastgezet. En het is twijfelachtig of het het geluid veel kan veranderen, aangezien het zo kort is. Ik heb Akrapovic hierover gemaild en ze antwoordden dat ze niet kunnen helpen vanwege de regelgeving en dat de BMW-uitlaat "manipulatiebestendig" is.

Volledige headers?

Ik ben tot nu toe dol op de fiets, zeer verfijnd en topklasse. Heb gewoon wat meer audio-emoties nodig.

Verplichte foto met mijn 19-jarige dochter, die mijn superleuke Street Triple met mijn nieuwe XR heeft geërfd.
Image

#2 ·
Net mijn nieuwe 20201 XR ontvangen, hij werd geleverd met de optionele Akrapovic uitlaat van BMW.

Ik hoopte op een luidere aanwezigheid.

Wat zijn mijn opties?

Er lijkt een zeer korte inzet te zitten aan het einde van de uitlaat met een schroef. Ik heb geprobeerd de schroef te verwijderen en eruit te trekken, maar zonder succes. Hij lijkt door meer dan alleen de schroef te zijn vastgezet. En het is twijfelachtig of het het geluid veel kan veranderen, aangezien het zo kort is. Ik heb Akrapovic hierover gemaild en ze antwoordden dat ze niet kunnen helpen vanwege de regelgeving en dat de BMW-uitlaat "manipulatiebestendig" is.

Volledige headers?

Ik ben tot nu toe dol op de fiets, zeer verfijnd en topklasse. Ik heb gewoon wat meer audio-emoties nodig.

Verplichte foto met mijn 19-jarige dochter, die mijn superleuke Street Triple heeft geërfd met mijn nieuwe XR.
Leuk! Ik ben ERG blij als kinderen met hun ouders rijden.

Er kan een kleine hechtlas op de schroef zitten, of ze hebben mogelijk Loctite gebruikt.

#4 ·
Allereerst een mooie foto met je dochter, leuk om te zien.
Ik heb net een 2021 S1000XR Sport besteld, dus dezelfde kleuren, dezelfde Akrapovic (van BMW) optionele uitlaat.
Ik hoopte dat de schroef zou werken zoals in mijn Akrapovic (van BMW) voor de K1300R, waarmee ik de schroef kan verwijderen en de DB Killer eruit kan trekken.

Ik kan niet geloven dat de schroef op de S1000XR er zonder reden zit... Heb je inmiddels een oplossing gevonden? Ik bedoel, zonder de headers te hoeven kopen.

Opmerking: dit is mijn eerste bericht en Engels is niet mijn moedertaal, dus sorry op voorhand voor eventuele typefouten.

#5 ·
Allereerst, mooie foto met je dochter, leuk om te zien.
Ik heb net een 2021 S1000XR Sport besteld, dus dezelfde kleuren, dezelfde Akrapovic (van BMW) optionele uitlaat.
Ik hoopte dat de schroef zou werken zoals in mijn Akrapovic (van BMW) voor de K1300R, waarmee ik de schroef kan verwijderen en de DB Killer eruit kan trekken.

Ik kan niet geloven dat de schroef op de S1000XR er zonder reden zit... heb je inmiddels een oplossing gevonden? Ik bedoel, zonder de headers te hoeven kopen.

Opmerking: dit is mijn eerste bericht en Engels is niet mijn moedertaal, dus sorry op voorhand voor eventuele typefouten.
Ik heb geen oplossing gevonden. Ik vroeg de dealer om de DB killer te verwijderen, zeiden ze zeker, geen probleem. Maar toen de technicus het probeerde/bekeek, zei hij dat er geen DB killer op deze uitlaat zit, en de kleine tip die door de schroef wordt vastgehouden, is geen typische dB killer.

De enige oplossing die ik heb gevonden, is om er flink de $hit uit te halen, want hij wordt behoorlijk luid voorbij 8000 tpm. 😎

Ik zou nog steeds iets luider willen bij lage toeren, maar ben nog niet klaar om volledige headers te nemen.

#12 ·
Oké, ik heb veel gelezen over de uitlaatklep en besloot dat het een goed project was voor Thanksgiving.
Dus ik heb het vanmiddag gedaan. Het was niet super gemakkelijk om erbij te komen, maar ik hoefde geen carrosseriedelen te verwijderen. Gewoon de dop verwijderd en de 2 kabels losgekoppeld.

De geluidsverandering is behoorlijk merkbaar bij lage toeren, precies wat ik wilde. Voordat ik de dop erop zette, opende en sloot ik de klep handmatig met draaiende motor. Aanzienlijk verschil.
Even een stukje gereden en geen bijwerking of foutcode. Ik vind het nieuwe geluid erg leuk. Sterk aanbevolen.
Ik ben niet zo enthousiast over het hebben van deze twee losse draden daarbinnen, maar het verwijderen van de hele servo en het krijgen van het buddy-ding lijkt me te moeilijk

#13 ·
Ok, ik heb veel gelezen over de uitlaatklep en besloten dat het een goed project was voor Thanksgiving.
Dus ik heb het vanmiddag gedaan. Was niet super gemakkelijk om bij te komen, maar ik hoefde geen carrosseriedelen te verwijderen. Gewoon de dop verwijderd en de 2 kabels losgekoppeld.

De geluidsverandering is behoorlijk merkbaar bij lage toeren, precies wat ik wilde. Voordat ik de dop erop zette, opende en sloot ik de klep handmatig met de motor draaiende. Aanzienlijk verschil.
Even een stukje gereden, en geen bijwerking of foutcode. Ik vind het nieuwe geluid erg leuk. Sterk aanbevolen.
Ik ben niet zo enthousiast over het feit dat deze twee draden daar los zitten, maar het hele servo verwijderen en het buddy-ding krijgen lijkt te moeilijk
Dat is geweldig nieuws! Ik weet wat ik als eerste ga doen als mijn nieuwe motor arriveert! ;)
Geniet ervan!

#18 ·
Stage 1 flash tune van Bren Tuning.

Wat doen we om deze problemen op te lossen?
  • Gasklepbeperking – We verwijderen de gasklepbeperkingen over de hele linie om u de rijervaring en het vermogen te geven dat u vanaf de fabriek wilde
  • Uitlaatklep – We gebruiken nog steeds de standaard uitlaatklep om u maximale prestaties te geven, maar openen deze ook wanneer u maximale vermogenswinsten en het geluid dat u wilt, moet behalen
  • RPM-begrenzer – We hebben de begrenzer verplaatst van de standaard 12.000 RPM naar 12.500 RPM om uw vermogensbereik te maximaliseren
  • Brandstof – We programmeren de S1000XR om een betere AFR (Air/Fuel Ratio) te targeten om wat meer vermogen te genereren en tegelijkertijd de rijeigenschappen en stationairloop problemen op te lossen
Voordelen
  • 8% vermogenswinst over het hele toerentalbereik (zie grafiek hieronder) Vermogenswinst van uitlaatklepbeheer
  • Koelere ri temperaturen
  • Mogelijke problemen met koude start en warme start opgelost. Stationair draaien is soepel en consistent
  • Verbeterde gasrespons in alle versnellingen
  • Langer vermogensbereik door verhoogde RPM-begrenzer
  • Beter uitlaatgeluid (aangezien de motor standaard stil is vanwege de uitlaatklep)

Bestel de mijne volgende maand. U kunt er ook voor kiezen om de ECU op te sturen.

Als alternatief passen de Akro RR-headers direct op de standaard demper, dus ik neem aan dat de optionele OEM Akro in orde moet zijn.

#23 ·
alternatief passen de akro RR-headers direct op de standaard demper, dus ik neem aan dat de optionele OEM akro in orde moet zijn.
Kunt u verifiëren of dit 100% accuraat is? Ik ben me aan het klaarmaken om mijn K67 te verkopen en heb de 2021 XR besteld. Ik heb het volledige akrapovic-systeem en als de headers op de XR werken, zou dat geweldig zijn. Ik zag echter wel dat de Akra-header voor de XR een paar beugels heeft gelast waar de header de uitlaatpijp ontmoet.
216458

terwijl mijn huidige Akra-header dat niet heeft.... zie hieronder.

216459

#19 ·
hallo iedereen,
Ik ben nieuw uit Italië.
Ik waardeer dit, bedankt allemaal.
Ik heb een s1000xr2020 met hp akra
Ik heb hetzelfde gedaan als Flafonta: kabels loskoppelen van uitlaatklep: ja veel beter geluid maar
Motorfout/storing op display na 10 seconden min of meer
Lijkt erop dat servo begrijpt dat ze losgekoppeld waren

nu weer aansluiten maar fout-led blijft op display staan
Ik kan niet begrijpen waarom
:(

#21 ·
hallo iedereen,
Ik ben nieuw uit Italië.
Ik waardeer dit, bedankt aan iedereen.
Ik heb een s1000xr2020 met hp akra
Ik heb hetzelfde gedaan als Flafonta: kabels losgekoppeld van de uitlaatklep: ja veel beter geluid maar
Motorfout/storing op het display na 10 seconden, min of meer
Het lijkt erop dat de servo begrijpt dat ze zijn losgekoppeld

nu opnieuw aangesloten maar de fout-led blijft op het display staan
Ik kan niet begrijpen waarom
:(
update:
na een paar km / tijd verdwijnt de motorfout-led en alles komt weer normaal

#25 ·
Vervallen al deze mods niet de garantie?

Ik had 2016 en 2019 gen 1's en zette Cobra ultra shorts (cat back) op beide. De 2016 was luider, neem ik aan vanwege een lossere fabriekstune dan progressief nieuwere modellen. 2019 was niet zo luid bij lagere toerentallen, maar werd luider boven de 6K toeren.

Mijn 2021 Gen 2 was zo stil dat ik hem niet kon horen over de weg. Ik zette een Pro Race Exhaust GP-S1 slip on, die hem iets luider maakte, maar nog steeds niet luid genoeg.

Ik maakte me zorgen of ik, als ik met de kleppen in de kat begin te knoeien, mijn dealer zou gaan klagen en mijn garantie niet zou nakomen.

#26 · (Edited)
Frozen,

Geïnteresseerd in het de hele tijd openen van de servoklep. HOE HEB JE HET GEDAAN?? Moet ik kabels loskoppelen? Waar wordt de Healtech in gestoken?? Moet ik de servo zo afstellen dat hij de hele tijd open staat?? Zo ja, hoe doe ik dat deel van de mod??

Geef me alsjeblieft een stapsgewijze handleiding om deze mod te doen.

Probeerde de Ben Tune 1 voor mijn 2021 XR Sport, maar de motor sloeg de hele tijd af. Warm/koud, 1e/2e/3e versnelling - Het maakte niet uit. Probeerde een paar van hun tunes. Geen verandering. Uiteindelijk stemde Bren Tune ermee in om me een terugbetaling te geven.

Beste,

Doc :unsure: :unsure:

#28 ·
Bijgewerkt:
Ik heb de uitlaatklepkabels losgekoppeld en het werkte echt voor mij. Veel luider en geweldig geluid bij lage toeren. En wat knallen bij het vertragen. Zoals verwacht geen verandering bij hoge toeren, wat perfect voor mij was.
Ik ben super blij met deze mod en het heeft mijn grootste klacht over de motorfiets verholpen.
————-einde update——-
Hoe instructies alsjeblieft. Mijn RR met een Remus slip-on vervanging voor de OEM slip-on heeft een respectabel gegrom bij het accelereren en een mooie burple (van ontevredenheid?) bij het vertragen; Ik zou het geweldig vinden om iets soortgelijks te hebben met mijn XR. Bedankt.

#31 ·
Er is veel meer ruimte op de XR in vergelijking met de R/RR, maar ik heb slechts wat ervaring met de Prior-modellen, kan geen commentaar geven op de 2020+ XR/R/RR. Bij de oudere modellen was de gemakkelijkste manier die ik vond om panelen te verwijderen, enz., de onderste bouten van het achterste subframe te verwijderen, het hele subframe omhoog te zwaaien om je meer ruimte te geven (dit is op de R of XR).

#32 ·
Waar bevindt zich de regeleenheid van de servomotor in de K69? "Frozen" lijkt zijn Healtech ESE in de buurt van de rechtervoetsteun te hebben gemonteerd? Maar GaryColb YouTube-video voor de K46 geeft aan dat de regeleenheid zich aan de linkerbovenzijde van het frame in de buurt van de balhoofdbuis bevindt. Mis ik iets? Met mijn vorige K48 en 2 K49 wil ik niet beginnen met het demonteren van carrosseriedelen en 50 verschillende schroefmaten, alleen om in de verkeerde sector van de motorfiets te zitten.

#33 ·
#34 ·
Ja Doc, maar mijn vraag is waar de locatie is van de servobesturingseenheid waarop u deze moet aansluiten?

Verder, zal BMW de 3/36 garantie ongeldig maken als u deze bevestigt, waardoor de dynamiek van de hardware die de software moet beschermen, wordt veranderd?

#36 ·
Bijgewerkt:
Ik heb de uitlaatklep kabels losgekoppeld, en het werkte echt voor mij. Veel luider en geweldig geluid bij lage toeren. En wat knallen bij het vertragen. Zoals verwacht geen verandering bij hoge toeren, wat perfect voor mij was.
Ik ben super blij met deze mod en het heeft mijn grootste klacht over de motorfiets opgelost.
————-einde van de update——-

Net mijn nieuwe 20201 XR ontvangen, hij kwam met de optionele Akrapovic uitlaat van BMW.

Ik hoopte op een luidere aanwezigheid bij lage toeren. Genoeg luid en geweldig geluid boven de 6k.

Wat zijn mijn opties?

Er lijkt een zeer korte inzet aan het einde van de uitlaat te zitten met een schroef. Ik heb geprobeerd de schroef te verwijderen en eruit te trekken, maar zonder succes. Hij lijkt door meer dan de schroef te worden vastgezet. En twijfelachtig of het het geluid veel kan veranderen, aangezien het zo kort is. Ik heb Akrapovic hierover gemaild en ze antwoordden dat ze niet kunnen helpen vanwege de regelgeving en dat de BMW-uitlaat "manipulatiebestendig" is.

Volledige headers?

Ik ben tot nu toe dol op de motor, zeer verfijnd en topklasse. Heb gewoon wat meer audio-emoties nodig.

Verplichte foto met mijn 19-jarige dochter, die mijn superleuke Street Triple met mijn nieuwe XR heeft geërfd.
Ik heb de kabels bij de klep losgekoppeld en ja, het geluid is nu goed / normaal, maar ik kreeg meteen een foutmelding en de motor stottert stationair. Niet goed. Rijdt echter prima onder stroom. Ik ben een beetje sceptisch over de hele verwijdering. Ik zou het liever laten zitten. Als je een van de beschikbare verwijderingsmodules hebt gebruikt, kun je er dan een goede beoordeling van geven? Laat het me weten als je een 2021 hebt losgekoppeld zonder een foutmelding te krijgen. Bedankt!

#37 ·
Ik heb de kabels bij de klep losgekoppeld en ja, het geluid is nu goed / normaal, maar ik kreeg meteen een foutmelding en de motorfiets stottert stationair. Niet goed. Rijdt echter prima op vermogen. Ik ben een beetje sceptisch over de hele delete. Ik zou het liever laten zitten. Als je een van de beschikbare delete .modules hebt gebruikt, kun je dan een goede beoordeling geven? Als je een 2021 hebt losgekoppeld zonder een foutmelding te krijgen, laat het me dan weten. Bedankt!
Ik heb de uitlaat buddy besteld. Ik zal hier melden hoe het werkt.

#39 ·
Ik heb de kabels losgekoppeld en kreeg geen foutmelding tijdens het rijden gedurende meer dan een maand en 1000 mijl. Toen ik mijn 2021 liet onderhouden voor andere foutcodes, vertelden ze me dat de losgekoppelde kabels mijn module zouden kunnen beïnvloeden, waardoor er andere foutcodes zouden ontstaan (WAT?...Bullshit!). Dus ik heb de kabels weer aangesloten en een Healtech ESE geïnstalleerd. Nog steeds geen foutcodes anders dan die welke niet geassocieerd zijn met de uitlaat. Ik heb 2 aftermarket uitlaten van Pro-Race exhaust die ik gebruik en ik moet zeggen dat ze 123-125dB zijn met de klep open. Ik heb de originele uitlaat nog niet opnieuw geïnstalleerd, maar overweeg het wel omdat hij schandalig luid is, wat mijn "klootzak" buurman irriteert, dus misschien moet ik hem gewoon een tijdje LUID laten.